För tidigt med prenumeration på serietidning? 4-årig flicka. Vilken?
Jag tänkte att det kunde vara roligt för min fyraåring och få egna saker i brevlådan.
Vilken tidning har ni till era flickor?
Är det för tidigt?
Jag tänkte att det kunde vara roligt för min fyraåring och få egna saker i brevlådan.
Vilken tidning har ni till era flickor?
Är det för tidigt?
Jag hade Bamse i den åldern. Älskade den!!
Jag skulle nog oxå ta Bamse om jag skulle välja något åt min son nu.
5 nummer och klocka för 99:-
tilbud.retailinternet.dk/kunder-1.0/egmont/bamse/200804/microsite.jsp&tpcb=http%3a%2f%2fwww.gratislistan.se%2fcallback%2fcallback_ad.aspx%3fad%3d1411%26t%3d%26d%3d%26time%3d2009-02-07+14%3a40%3a35%26cid%3d1163146%26netw%3dCAS
Vår flicka som fyller 4 i mars har prenumererat på Bamse sen i december, vi läser den som godnattsaga
Mina barn gillar inte Bamse. Tycker bara det är en massa onda trollkarlar och sånt (!) hade jag inte tänkt på själv.
De älskar däremot Fairies, numera Tingelings värld.
Gick också med i bokkubben men har nu fått hela serien.
Jag beställde också Bamse med klocka för 99 kr. Tycker det är lite tidigt för Kalle än.
Min son har prenumererat på Bamse i drygt 1 år, han var typ 4,5 år när han började. Fungerar jättebra! Han lärde sig läsa i samma veva så han har övat läsning i sina Bamsetidningar och nu läser han dom själv om kvällarna helt och hållet.
ja Bamse absolut, den hade mina tjejer i den åldern =)
Finns det någon tidning som hon gillar? Mina barn gillade Bamse coh blev jätteglada när de fick en prenumeration. Precis som du säger är det kul att få hem något i brevlådan då och då. Det blir som små överraskningar i vardagen. Din dotter är absolut inte för liten om det är så att hon visar intresse för serietidningar.
Mina barn har ju som sagt gillat Bamse från tidig ålder. Jag tycker att berättelserna där ibland är för svåra för små barn men eftersom ungarna gillar det oavsett så läser jag ändå. De fattar det de fattar, det andra får de lämna åt sidan eller fråga.
det finns en tidning som heter sago prinsessan. jag rååkade få den i stället för nemi som jag hade beställt. den är riktad till små tjejer. ibland får man med tex en planch på en söt hund eller ett diadem eller toffsar till håret osv. Jag tyckte den var jätte söt (och bra)
Min dotter som blir 4 i oktober köper gärna tidning ibland
Får hon välja själv blir det ju gärna Prinsessan eller Fairies men jag tycker de är riktade till äldre barn. Dottern lockas ju av halsband och sånt som man alltid får med
De jag gillar är Playhouse Disney som har pyssel och knep och knåp som är i hennes nivå och sen Nalle Puh som också känns som rätt nivå. Bamse har vi inte testat
Vi har köpt Playhouse Disney tidingen bla på Ica Maxi
Finns dock inte på vårt vanliga Ica
Man få leta lite...
Såg att jag skrev helt fel angående ålder. Min dotter BLEV 4 i oktober
Bamse har min äldsta tyckt om sen hon var ungefär 4 år. Fast jag har nog inte alltid läst alla serier i den, det har hänt att de varit för "svåra" när hon var i den åldern.
Annars finns "Mitt första ABC" och "Mitt första 123" från Goboken, bra böcker att samla på där man får spel ibland i paketet. Fast det är ju lite dyrare än en serietidning och kommer kanske inte lika ofta, men annars tycker jag att det är bra böcker.
Prinsessans mamma skrev 2009-02-10 22:00:48 följande: