• Anonym (Blä)

Era bästa knep att få bort svarta porer!

Har haft svarta "pormskar" på näsan och hakan i flera år nu, känns som jag provat allt men dom försvinner verkligen inte.
    Nu har det blivit till ett riktigt komplex, står inte ut längre, vill knappt träffa folk för jag känner mig äcklig..
    Nån som har nåt knep? Snälla kom med alla förslag ni kan komma på :)

• Svar på tråden Era bästa knep att få bort svarta porer!
  • Anonym

klämma dom? gå till en ansiktsbehandlare?

• leende guldbruna

Nivea har några remsor typ som man lägger på å drar ut porer med. som ett plåster.

eller skönhets salonger- typ 500 kr för en grundlig ansiktsbehandling

• Anonym (Blä)

Klämma dom fungerar inte alls, har gått till skönhetssalong förut men dom kan bara få bort några stycken åt gången och jag har varken tid eller råd att gå dit ofta..
    Plåstrena fungerar inte heller :(

• Gulmaskros

Benzylperoxid från apoteket brukar få dem att dra ihop sig. Ev tvätta med acos salicylsyra innan!

• Anonym (simmarn)

hade samma problem - hittat en skit bra lösning.. badhuset!! simmar ett gäng längder och sen bastar.. min näsa har inte varit så här fin sen innan puberteten...

• Anonym (X)

Efter att ha duschat tar jag och ställer mig framför spegeln. Tar en vithandduk och spolar i varmt vatten och håller den sedan diret mot huden där pormaskarna är. Sedan klämmer jag dem med hjälp av handduken. Håller ett finger fast och trycker med det andra fingret ca 1,5 cm där ifrån och för fingret mot det "fasta" fingret. Porerna öppnar sig av värmen och sedan när man klämmer dem med handduken så slipper man köra in naglarna i huden. Använd gärna ocså hudrengöring som mjukar upp huden och gör den följsam. Då är detändå lättare.

• Anonym (Blä)

Gulmaskros skrev 2009-02-07 17:42:29 följande:

Benzylperoxid från apoteket brukar få dem att dra ihop sig. Ev tvätta med acos salicylsyra innan!
    Tack, det måste jag prova!
  • Anonym (Blä)

Anonym (simmarn) skrev 2009-02-07 17:53:15 följande:

hade samma problem - hittat en skit bra lösning.. badhuset!! simmar ett gäng längder och sen bastar.. min näsa har inte varit så här fin sen innan puberteten...
    Just det, basta brukar ju vara bra, ska jag också prova, tack!!
  • Anonym (Blä)

Anonym (X) skrev 2009-02-07 18:00:26 följande:

Efter att ha duschat tar jag och ställer mig framför spegeln. Tar en vithandduk och spolar i varmt vatten och håller den sedan diret mot huden där pormaskarna är. Sedan klämmer jag dem med hjälp av handduken. Håller ett finger fast och trycker med det andra fingret ca 1,5 cm där ifrån och för fingret mot det "fasta" fingret. Porerna öppnar sig av värmen och sedan när man klämmer dem med handduken så slipper man köra in naglarna i huden. Använd gärna ocså hudrengöring som mjukar upp huden och gör den följsam. Då är detändå lättare.
    Funkar tyvärr inte för mig :( Måste ha nåt fel på min porer, dom är skit svåra att klämma, hehe..
  • mompe

Koka upp vatten, häng över ångorna med ansiktet, så öppnar sig porerna.
    Kläm försiktigt med bomullsrondeller, ajabaja för fingrar!
    Gör en ansiktsmask på honung och linfrön, tvätta av efter en kvart med ljummet vatten.
    Ren o mjuk. Kladdigt med superskönt!

Svar på tråden Era bästa knep att få bort svarta porer!