• Thursday

Rensa i röran med feng shui - den värsta smörja jag läst!

Alltså, nu måste jag ju bara ta upp den här boken till diskussion. Jag lånade den på biblioteket eftersom jag sett den rekommenderas i så många städtrådar här på FL. (Ska rensa lite garderober i veckan, innan bebis kommer och tyckte att jag behövde lite inspiration!) Men herregud, det var den värsta smörja jag läst. Rad på rad av märkliga, omotiverade och bisarra påståenden staplade på varandra, bara avbrutna av rena självklarheter och floskler! Vad är det ni tycker är så fantastiskt med den boken?

• Svar på tråden Rensa i röran med feng shui - den värsta smörja jag läst!
  • k girl

Oooh, jag blir ju nästan sugen på att läsa den!

• Perry the Platypus

*väntar intresserat på svar då även jag tycker att feng shit verkar fånigt*

(¯`°?.¸ ღ♥ Bless my arse. ♥ღ¸.?°¯)
  • Thursday

Jag kan bidra med några höjdaruttalanden för intresserade (har läst högt för maken i ren irritation under eftermiddagen):

"När du har många överflödiga saker uppstår blockeringar i energin i ditt hem och även i din kropp. Prylfantaster rör sig ofta inte tillräckligt mycket, lider inte sällan av förstoppning, har en matt och livlös hy och saknar livsgnista i ögonen. Människor som inte har så mycket röra eller överflödiga prylar är i allmänhet mer aktiva, har en klar och rosig hy och glimten i ögat. Valet är ditt!"

"När du rensar bort allt som är överflödigt blir du mera sällan förkyld, du kan tänka klarare och det blir lättare att fatta beslut."

"Om du är så deprimerad att du inte ens orkar tänka på att göra en röjning, lyft åtminstone upp sakerna från golvet (deprimerade människor brukar stapla sina prylar på låg hökd), vilket kommer att lyfta din energi och ditt humör också. Det kan vara en bra idé att låta undersöka om ditt hem är utsatt för geopatisk strålning (skadlig energi som strålar upp från jorden). Röran ansamlas ofta på sådana platser och jordstrålningen kan mycket väl vara en bidragande orsak till din depression."

• Florence

HAhahahah!

Jag har väldigt mycket geopatisk strålning i min klädgarderob för där är alltid stökigt, det kan ju icke ha något att göra med att jag inte orkar vika mina kläder... MÅSTE vara strålning!

• bodica
    Thursday skrev 2009-02-07 16:32:00 följande:
    Jag kan bidra med några höjdaruttalanden för intresserade (har läst högt för maken i ren irritation under eftermiddagen):"När du har många överflödiga saker uppstår blockeringar i energin i ditt hem och även i din kropp. Prylfantaster rör sig ofta inte tillräckligt mycket, lider inte sällan av förstoppning, har en matt och livlös hy och saknar livsgnista i ögonen. Människor som inte har så mycket röra eller överflödiga prylar är i allmänhet mer aktiva, har en klar och rosig hy och glimten i ögat. Valet är ditt!""När du rensar bort allt som är överflödigt blir du mera sällan förkyld, du kan tänka klarare och det blir lättare att fatta beslut.""Om du är så deprimerad att du inte ens orkar tänka på att göra en röjning, lyft åtminstone upp sakerna från golvet (deprimerade människor brukar stapla sina prylar på låg hökd), vilket kommer att lyfta din energi och ditt humör också. Det kan vara en bra idé att låta undersöka om ditt hem är utsatt för geopatisk strålning (skadlig energi som strålar upp från jorden). Röran ansamlas ofta på sådana platser och jordstrålningen kan mycket väl vara en bidragande orsak till din depression."
    Har haft en skit jobbig vecka och nu skrattar jag så jag gråter vilken smörja! Tack snälla du har räddat min vecka! Men naturligtvis borde jag väl läsa hela boken då vore antagligen hela månaden räddad av goda skratt!
  • k girl
    "Om du är så deprimerad att du inte ens orkar tänka på att göra en röjning, lyft åtminstone upp sakerna från golvet (deprimerade människor brukar stapla sina prylar på låg hökd), vilket kommer att lyfta din energi och ditt humör också. Det kan vara en bra idé att låta undersöka om ditt hem är utsatt för geopatisk strålning (skadlig energi som strålar upp från jorden). Röran ansamlas ofta på sådana platser och jordstrålningen kan mycket väl vara en bidragande orsak till din depression."
    EEEH.
    Det där var bland det värsta jag har läst. Vilken smörja!
  • Thursday

Det där vara bara från ett enda kapitel... vänta bara tills vi kommer till tarmrensningen!

• anmara

Med denna trådstart unrar jag om någon vågar försvara boken.... hihi... Kom i gen ni som gillat boken!

Men håller med jag med, verkar vara värsta smörjan...
    Okej att man mår bättre av att ha rensat omkring sig, men i min värld beror det på att man på så sätt har mindre måsten som hänger över en, inte på någon konstig geopatisk strålning.

• Blomsteröga
    Jag kan bidra med några höjdaruttalanden för intresserade (har läst högt för maken i ren irritation under eftermiddagen):"När du har många överflödiga saker uppstår blockeringar i energin i ditt hem och även i din kropp. Prylfantaster rör sig ofta inte tillräckligt mycket, lider inte sällan av förstoppning, har en matt och livlös hy och saknar livsgnista i ögonen. Människor som inte har så mycket röra eller överflödiga prylar är i allmänhet mer aktiva, har en klar och rosig hy och glimten i ögat. Valet är ditt!""När du rensar bort allt som är överflödigt blir du mera sällan förkyld, du kan tänka klarare och det blir lättare att fatta beslut.""Om du är så deprimerad att du inte ens orkar tänka på att göra en röjning, lyft åtminstone upp sakerna från golvet (deprimerade människor brukar stapla sina prylar på låg hökd), vilket kommer att lyfta din energi och ditt humör också. Det kan vara en bra idé att låta undersöka om ditt hem är utsatt för geopatisk strålning (skadlig energi som strålar upp från jorden). Röran ansamlas ofta på sådana platser och jordstrålningen kan mycket väl vara en bidragande orsak till din depression."
    Mitt hem är nog utsatt för geopatisk strålning. Särskilt bredvid sängen. Där hamnar allt som inte får plats någon annanstans. Äntligen fick jag förklaringen till att det är rörigt i sovrummet och det är inte mitt fel Oskyldig 
  • Perry the Platypus
    Thursday skrev 2009-02-07 16:39:06 följande:
    Det där vara bara från ett enda kapitel... vänta bara tills vi kommer till tarmrensningen!
    Tarmrensningen??
    (¯`°?.¸ ღ♥ Bless my arse. ♥ღ¸.?°¯)
Svar på tråden Rensa i röran med feng shui - den värsta smörja jag läst!