• Biancha

"ilägg" till badbalja

undrar om någon vet om ikea brukar ha ilägg ? såg på hemsidan att de har en badbalja.

vart kan man annars köpa? hur har ni andra löst de? finns de andra alternativ? (vi har inget badkar)

kan man köpa vilket som till viken balja som helst eller måste de matcha på något sätt när man sätter i de?

• Svar på tråden "ilägg" till badbalja
  • garib

babyland har inlägg,kolla storleken först så det passar till baljan.

• Busbebis

Badhjälp Buddy på Babyland passar med badbaljan de har på IKEA, (Lättsam tror jag den heter)
    Jag har köpt den kombinationen iaf och den funkar, har dock inte testat med bebis ännu då den fortfarande ligger och jäser men det bör inte vara några problem.

• Biancha

fast 324:- för endast ett inlägg känns lite väl.

de måste väll finnas andra?

• Biancha
    DizNick skrev 2009-02-08 11:58:16 följande:
    Finns på biltema för 80:-
    de va ett pris mer i vår smak =) dessvärre har vi ca 2h till närmsta biltema- butik.
  • DizNick
    Svar på #7
    Du kan ju höra med dem om de ev kan skicka! Annars kan jag köpa en nästa gång jag e där och skicka=) hehe Har 5 mil till närmsta biltema!
  • Biancha
    DizNick skrev 2009-02-08 13:10:31 följande:
    Svar på #7Du kan ju höra med dem om de ev kan skicka! Annars kan jag köpa en nästa gång jag e där och skicka=) hehe Har 5 mil till närmsta biltema!
    väldigt snällt av dig.

men jag räknade lite på de och kom fram till att de skulle hamna på ungefär samma summa då iaf. eftersom vi behöver badbaljan också, och sen frakt på de.
    men vi väntar med de, kan ju alltid bada lill*n i handfatet i början o sen måååste man ju inte ha ett inlägg =)
  • Trollsländan

Vänta och se om du verkligen behöver någon badhjälp.Vi köpte en till vår son och den blev använd två gånger. Annars brukar många sälja sina på typ Blocket, går ju att tvätta med sprit så att man vet att det är ren!

• fiamalm

Vi fick låna en badhjälp men hade det typ en gång, det gick utmärkt att hålla honom i badbaljan. Sen började han sitta upp när han var 5 mån. så vänta med att köpa en badhjälp, men en balja är bra att ha, de växer snabbt ur handfatet, baljor burkar finnas billigt på coop om ni har nån sån nära er.

• Biancha
    fiamalm skrev 2009-02-09 09:03:41 följande:
    Vi fick låna en badhjälp men hade det typ en gång, det gick utmärkt att hålla honom i badbaljan. Sen började han sitta upp när han var 5 mån. så vänta med att köpa en badhjälp, men en balja är bra att ha, de växer snabbt ur handfatet, baljor burkar finnas billigt på coop om ni har nån sån nära er.
    jag tänkte göra så =) endast badbaljan är ju inte så svår att få tag i..

tack för hjälpen =)
  • sweetsandra

Vi hade en badbalja till dottern men inget inlägg och vi har aldrig saknat det!

Mamma till Vinga 070108 & bebis i magen BF 090818
  • laban86

Biltema! Badbakja 99kr och inlägg tillbaljan 79 kr. :)

• Biancha

jo men tidigare i tråden har jag svarat att vi har ca 2 timmar till närmsta biltema.

• Jenny 83

Vi badade våran pojk i handfatet tills han växte ur det och sedan i en "vanlig" badbalja (utan inlägg) efter detta och det har fungerat väldigt bra!

Svar på tråden "ilägg" till badbalja