• malin86

Ni mörkhåriga tjejer som gör ljusa slingor...

Vilken färg och vilket märke använer ni?
    Vad är det bästa knepet för att det inte ska bli gult/oranget? Tänk att nångång lyckas och få mörkblonda slingor

• Svar på tråden Ni mörkhåriga tjejer som gör ljusa slingor...
  • miss nöjd

Du kan ju vända dig till en salong så lyckas du :)

• Night Angel

jag gör alltid hos frisssan..

det finns ingen väg till lyckan.den finns i ditt inre!
  • malin86

ja det verkar ju tyvärr vara det enda, har hört att det inte är alltid dom lyckas ens..

• liveandlearn

Mood !! Är det på marknaden som mest liknar det som frisörer använder. Billigt är det med, runt femtiolappen =)

• malin86

liveandlearn:

söker man på google så har många skrivit mycket gott om mood. undrar hur det kommer sig att den är så billig OCH bra.
    vilken tror du i såfall skulle passa mig bäst... vill ha mörkblonda slingor som smälter in fint i mitt bruna hår..

• liveandlearn

du har nog bara slingblond och ultrablond att välja på, sen får du avgöra verkningstiden själv beroende på vilken nyans du vill ha. om jag inte minns fel så kan man ha i 15 till 60 minuter. vilket skiljer sig från andra märken då man MÅSTE ha i blekningen en viss tid för att få rätt resultat (enligt deras instr)

• malin86

svårt att veta hur länge det bör sitta. tar jag 30 minuter kanske det knappt blir nåt och låter jag det sitta 60 min kanske det blir för ljust eller så.. hmm

• oOoKärlekoOo

skillnad om du är mörk i dig själv eller färgad mörk..

Är du mörk i dig själv är det ju bara att att använda vanligt blek-blond färgmedel...

Är du färgad kan du inte få de där "vita" slingorna...

Det bästa är dock att gå till frisören.

• malin86

älskande längtande:

jag är naturligt brunhårig.

• malin86

älskande längtande:

jag vill inte ha vita slingor i vilket fall.. jag vill ha vanliga ljusa =)

• oOoKärlekoOo

malin86 skrev 2009-02-08 00:58:33 följande:

älskande längtande:jag vill inte ha vita slingor i vilket fall.. jag vill ha vanliga ljusa =)
    men blonda slingor i mörkt hår blir nästan som vita pga kontrasterna... Kan tyvärr inte tipsa om märke eftersom jag alltid går till frisören.
  • malin86

enligt mina erfarenheter blir dom alltid gula/orangea
    fast det var många årsen jag gjorde det nu.. inte vågat göra om det =)

• oOoKärlekoOo

malin86 skrev 2009-02-08 01:04:56 följande:

enligt mina erfarenheter blir dom alltid gula/orangea fast det var många årsen jag gjorde det nu.. inte vågat göra om det =)
    Som sagt, gå till frisören... Det är alltid värt det att lägga ner några hundringar till än att bleka sönder håret med en mass do-overs hemma...
Svar på tråden Ni mörkhåriga tjejer som gör ljusa slingor...