• citte

allas olika erfarenheter om slemprop??

Hejsan vill gärna veta hur det har varit för andra när det gäller slemprop, hur det var, ser ut, hur lång tid det tog sedan till förlossning m.m...

• Svar på tråden allas olika erfarenheter om slemprop??
  • herewegoagain

Min har släppt på fl varje gång, aldrig innan...då har den varit med blod o slem...väntar nr 4 nu o får se hur det blir denna gång...

• mother of

Den släppte i omgångar, ändrade färg(vit/gul/grön osv) och så under tidens gång.. Ungefär 1,5 v innan så kom de ganska mycket ändå.

• Totti

första stora slemmisen kom en vecka innan jag födde vår dotter. men som de andra skrivit så kom det även små slemmisar under veckan. men den första slemmisen var som en silikon sträng, lite hårt. hade inget blod alls i mina slemmisar!
    //Totti

• MammaUllis

Jag satt o kissade oså skulle jag torka mig då kom de en tjock slemtråd sen kom dom som en stor klump med slem o blod den va på Måndagen på Söndan kom min son=)

• Nora061013

Jag märkte aldrig av ngn slempropp.

• axelsmamma

Jag är i v.37 (38 i morgon) och min slempropp började släppa för snart 1 vecka sen och det kommer i omgångar..den är vit och slemmig som tapetklister nästan.
    Ska snittas om 10 dagar ...

• mamarazzi

Märkte inte av ngn slempropp alls jag.

• Alvine

I vecka 37+5 släppte min slempropp, den var inte blodig eller nått, som en geleklump... Fick värkar dagen efter och öppnade mig 1 cm och tappen var utplånad, efter det har det inte hänt nånting. Är i vecka 39+0 idag och väntar ännu på bejbisen :)

• gravid85

Enligt barnmorskan på förlossningen släppte min i fredags när jag trodde att vattnet gick. Såg ut precis som vatten, helt genomskinlig vattnig förutom att det kom lite blod med. Så det behöver visst inte vara som en geleklump som jag läst överallt.

• fjärilflickan

Med första barnet kom den först som trådiga geleartade flytningar och sedan kom hela. Födde dottern på natten sedan. Med de andra två har det kommit lite i omgångar, flera dagar innan förlossningen. Mest som geleklumpar, genomskinliga, inget blod alls.

• Hannan

Jag kände att slemproppen kom ut när jag satt i soffan (fast då visste jag inte att det var den) Detta var på kvällen, vid sex-tiden, kl.03.53 föddes min dotter!! (i v.34+4) Så allt kom med en gång och den var stor som en femkrona, lite brun/gul-aktig, slemmig sak.. av någon anledning hade jag inte ens hört talas om någon slempropp.. sov kanske på biologi-undervisningen eller nåt.. Glad

• Jo  anna

Min släppte i vecka 34+nån dag. Massa slem blandat med blod. Sonen föddes i vecka 39+1.

• HAJ

Min släppte ett dygn innan min son föddes, hade fått värkar och när jag var på toa och kissade och seda torkade mig fick jag denna slemmiga lita bruna sak på pappert.

Svar på tråden allas olika erfarenheter om slemprop??