• rosalv

kan man ordna sin egen babyshower??

Har precis kommit på att jag vill ha en babyshower, största anledningen är att jag vill få ett tillfälle att träffa alla mina vänner och bjuda på massa gott osv. (tänkte avsäga mig presenter)
    är det märkligt att ordna en babyshower åt sig själv? Är bara två månader kvar till BF så det börjar ju bli dags att bjuda in nu i såfall.

• Svar på tråden kan man ordna sin egen babyshower??
  • mamma 05 07 09

Ja visst måste man kunna göra det(vore ju skillnad om det var för presenternas skull )!

ღ ღ ღ
  • La Lola

Då skulle jag kalla det vanlig tjejmiddag/fest o inte babyshower.....

*mamma till Alma 8 år, ev planerat snitt med nr 2 runt den 4 mars.
  • rosalv

Ja visst gillar jag presenter men jag vill faktist bara få tillfälle att träffa alla väninnor innan bebisen kommer. Många av dem har jag inte träffat sen i somras då jag gifte mig så det vore så kul att ordna en babyshower.

• rosalv

La Lola skrev 2009-02-07 19:29:07 följande:

Då skulle jag kalla det vanlig tjejmiddag/fest o inte babyshower.....
    Ok. fast jag vill ha lite fokus på att det är bebis på gång. Typ tårta och cupcakes dekorerat i babytema
  • La Lola
    rosalv skrev 2009-02-07 19:32:31 följande:
    La Lola skrev 2009-02-07 19:29:07 följande: Ok. fast jag vill ha lite fokus på att det är bebis på gång. Typ tårta och cupcakes dekorerat i babytema
    Jo, men du kan ju ändå ha ett tema....
    Men att fixa sin egna babyshower låter lika tokigt för mig som att fixa sin egna möhippa.
  • Mälaröbo

Jag skulle kalla det en tjejmiddag. Vissa fester ordnar man bara inte åt sig själv liksom....

• rosalv

La Lola skrev 2009-02-07 19:38:47 följande:

Jo, men du kan ju ändå ha ett tema....Men att fixa sin egna babyshower låter lika tokigt för mig som att fixa sin egna möhippa.
    Hm.. ok måste väl tänka efter lite till då. Bara att det känns som om fler skulle ta sig tid till att komma än om det "bara" är en tjejkväll.
  • rosalv

Nån som har nått tips på hur jag formulerar en inbjudan till tjejkväll/fika m babytema?? Om jag nu inte ska kalla det för babyshower menar jag. Vill ju ändå att alla är inställda på att det är bebistema typ.

• lieva

Själv tänkte jag ordna en sista tjejmiddag innan barnet kommer. Det räcker väl med att man säger det..
    Tjejmiddag med babytema kan man också säga bara. Eller Avskedsfest..haha..fast det blir lite hemskt kanske.
    Meningen med babyshower är väl ändå prestenterna om man nu kallar det babyshower alltså. Blir bättre med tjejmiddag "before baby" ....hmm..
    Äh vet inte..

• La Lola
    När bebisen har tittat ut
    är kanske orken slut

Lusten att fixa ett fest
    där just du är min gäst

Men nu finns ännu orken
    jag väntar fortfarande på storken

Så kom gärna hit men känn inget "usch"
    trots att jag blöter ner er med min "bebis-dusch"
  • rosalv

La Lola skrev 2009-02-07 20:01:57 följande:

När bebisen har tittat utär kanske orken slut Lusten att fixa ett festdär just du är min gästMen nu finns ännu orkenjag väntar fortfarande på storkenSå kom gärna hit men känn inget "usch"trots att jag blöter ner er med min "bebis-dusch"
    haha den var ju bra. kanske snor den.
  • La Lola
    rosalv skrev 2009-02-07 20:04:41 följande:
    La Lola skrev 2009-02-07 20:01:57 följande: haha den var ju bra. kanske snor den.
    Sno på du.
  • mamma 05 07 09
    rosalv skrev 2009-02-07 19:43:08 följande:
    La Lola skrev 2009-02-07 19:38:47 följande: Hm.. ok måste väl tänka efter lite till då. Bara att det känns som om fler skulle ta sig tid till att komma än om det "bara" är en tjejkväll.
    Ja det kan jag förstå.. kanske nån som har nått bra förslag på vad festen kan heta :)
    ღ ღ ღ
  • mamma 05 07 09
    La Lola skrev 2009-02-07 20:01:57 följande:
    När bebisen har tittat utär kanske orken slut Lusten att fixa ett festdär just du är min gästMen nu finns ännu orkenjag väntar fortfarande på storkenSå kom gärna hit men känn inget "usch"trots att jag blöter ner er med min "bebis-dusch"
    Ja det där på ett fint kort vore ju heln nice
    ღ ღ ღ
  • rosalv

Gravid2008 skrev 2009-02-07 21:15:20 följande:

Ja definitivt tjejmiddag. Egen babyshower känns konstigt och som ma nfiskar efter presenter.
    Fast presenter är definitivt inte grejen, eftersom detta är barn nr fyra.
  • rubygirl

Just "shower" kommer från att blivande mamman blir "showered" med presenter, att det liksom regnar presenter. Så att använda ordet baby shower är ingen bra idé om man vill slippa just presenterna.

• Mälaröbo

Säg till dina vänner att det här är din sista chans på länge att få rå om dem och sitta och umgås utan att bli störda.

Svar på tråden kan man ordna sin egen babyshower??