Läkarem gav mig Pevaryl för fotsvamp mot ev. svamp i underlivet?
Jag var på vårdcentralen igår eftersom jag misstänker att jag har genital herpes. Jag har aldrig haft ett utbrott förut men jag var enormt stressad av flera anledningar för ca 12 dagar sedan och dagen efter det blev jag jättesvullen i lymfkörtlarna vid bikinilinjen och fick vätskeblåsor i underlivet. De sitter främst kring anus och har gått från att vara blåsor som värker och kliar lite till röda stora prickar som kliar enormt. Stod inte ut längre utan gick till vc för att få det bekräftat och ev någon medicin.
2st läkare tittade på mig. Den första trodde på herpes men såg mig bara "framifrån" i gynstol så hon inte såg så mycket och tog prover för det, får svar i slutet på nästa vecka. Hon bad en annan läkare titta på mig igen och den här gången kollade de när jag låg på sidan och den andra läkaren sa att det finns 3 alternativ. Antingen något bakteriellt som svinkoppor men inte så troligt, eller herpes vilket vi får svar på proverna om eller någon svamp. Den kvinnliga läkaren skrev ut pevaryl till mig vilket visade sig vara receptfritt när jag var på apoteket och det står att det är för fotsvamp. Har använt det men märker ingen förbättring alls. Fungerar sådan kräm mot den svampen jag kan ha? Jag tror inte det är candida eftersom jag haft det förut och dessa symptom inte är det minsta lika men det finns ju säkert fler svamptyper som jag inte känner till.
Vill bara att det ska sluta klia :( Känner bara för att bli nedsövd tills det försvunnit.. Alternativt amputera bort röven ;)