• miar

Tycker inte om dotterns kompisar....

Usch....

Min dotter har precis hittat tillbaka till en gammal kompis, som inte känns som något bra umgänge. Hon är 16 år, vill bara hålla henne hemma och få henne att inse att kompisen inte är bra... men det går inte. Det måste hon lära sig själv. Men hur har ni hanterat liknande situationer?

• Svar på tråden Tycker inte om dotterns kompisar....
  • miar

Vill inte gå in så djupt i det, men hon är borta på nätterna, röker, dricker, umgås med äldre killar osv. Hon är inte direkt trevlig i sättet, undviker ögonkontakt.

• LiseD

Såna vänskaper håller inte i längden. Om hon är dryg mot andra kommer hon bli det mot din dotter. Håll bara koll på vad din dotter gör, och om du gör det på rätt sätt kommer din dotter till slut ttröttna på tjejen. Vänta bara på den dagen då hon kommer hem och snackar om vilken skit den här kompisen är.

• miar

Lise, tack.

Det var det jag trodde hände, de har inte haft kontakt på över ett år. Min dotter tyckte hon var omogen och fånig, men nu har de hittat tillbaka till varann...

Hoppas bara att de växer från varann (igen).

• Itzumo

Jag kan ju säga så att mina föräldrar ville inte att jag skulle umgås med en tjejkompis jag hade då när jag var runt 16år..

Å när jag fick veta att de inte ville det så vart jag ännu mer trotsig...

Ha bara tålamod, dom växer ifrån varandra igen..:)

• miar

Itzumo - jag försöker verkligen inte visa att jag ogillar henne, menååå, vad det är svårt! Vet att det får oftast motsatt effekt.

Svar på tråden Tycker inte om dotterns kompisar....