• Anonym (hopplöst)

Allt känns så jä*la hopplöst!

Jag måste ha världens sämta underliv. Det finns liksom ingen ände på vad för skit jag får. Vestibulit och vaginos som det tog flera år att komma tillrätta med (och inte ens helt, men så att jag åtminstone kunde ha samlag ibland). Sedan svamp som inte gav med sig på ungefär ett år, sedan bakteriell vaginos, sedan smärta igen och nu uvi som penicillin inte verkar bita på. Och hela tiden skumma flytningar som läkarna inte hittar ngn förklaring på...

Jag är så trött på skiten! Varför kan det aldrig bara vara friskt och normalt???? Känner mig som världens sämta sambo och äcklig på det.

• Svar på tråden Allt känns så jä*la hopplöst!
  • elakaste barnet i sandlådan

jag har också bakteriell vaginos... det suger!
    har inga tipps alls på hur man får bort det, jag har blivit tillsagd avv läkaren att inte duscha för ofta och att INTE tvätta sig med någon som helst tvål i underlivet och att tvätta trosorna i minst 60 grader... inget hjälper, har haft så här i över ett år.
    men det går att ha sex i alla fall!!!

Imogen Heap
  • Anonym (hopplöst)

elakaste barnet i sandlådan skrev 2009-02-07 23:01:25 följande:

jag har också bakteriell vaginos... det suger! har inga tipps alls på hur man får bort det, jag har blivit tillsagd avv läkaren att inte duscha för ofta och att INTE tvätta sig med någon som helst tvål i underlivet och att tvätta trosorna i minst 60 grader... inget hjälper, har haft så här i över ett år. men det går att ha sex i alla fall!!!
    Jo tasck men den bakteriella vaginosen är över, det är svårbehandad uvi och smärta för tillfället... men vaginosen lär ju komma tillbaka i sinom tid...

Gör allt som man ska göra, ingen tvål, smörjer mig med det min gyn rekommenderar, använder bara bomullstrosor, sover utan trosor, rakar inte... inte fan hjälper det. Har ständigt underivsproblem ändå...
  • Anonym (huskur)

1 del molkosan 2 delar olivolja.

• Anonym (hopplöst)

Anonym (huskur) skrev 2009-02-07 23:06:51 följande:

1 del molkosan 2 delar olivolja.
    Kan du utvekla lite...?
  • Anonym (m)

Jag har också skumma flytningar som ingen kan svara på vad de beror på. Och konstant klåda och sveda som tydligen inte är svamp utan ska ha med mina allergiska besvär att göra. De började när jag hade kopparspiral. Jag har fått en stark kortisonsalva att använda max 3 veckor i streck och sedan ta ett uppehåll på minst 1 vecka. Den hjälper mot de utvärtes besvären, men bara så länge jag använder den. Och det törs jag inte göra jämt 3 veckor av 4. Jag kommer inte ha någon hud kvar där nere länge till då.

Jag överväger hysterektomi. Men vet inte om jag törs. Tänk om man ångrar sig....

• Anonym (A)

Jag skulle rekommendera er att gå på zonterapi eller till homeopat. Ofta, ja faktiskt, kan de hitta lösningar på problem som den "vanliga" sjukvården går bet på. Deras sätt att arbeta är ju också att få kroppen att självläka, inte dämpa ett problem med mediciner. Våga testa! För mig och många jag känner har det funkat.

• Anonym (huskur)

Boven är oftast penicillinet, de dåliga bakterierna återhämtar sig snabbare än de bra. Molkosan ersätter mjölksyran, finns på hälsobutiker, olivoljan måste vara extravirgin blanda och smörj då och då. Bra mot bakterier och svamp. Ge inte upp! Ta kontakt med homeopat. Lycka till!

• Anonym (hopplöst)

Anonym (m) skrev 2009-02-07 23:12:48 följande:

Jag har också skumma flytningar som ingen kan svara på vad de beror på. Och konstant klåda och sveda som tydligen inte är svamp utan ska ha med mina allergiska besvär att göra. De började när jag hade kopparspiral. Jag har fått en stark kortisonsalva att använda max 3 veckor i streck och sedan ta ett uppehåll på minst 1 vecka. Den hjälper mot de utvärtes besvären, men bara så länge jag använder den. Och det törs jag inte göra jämt 3 veckor av 4. Jag kommer inte ha någon hud kvar där nere länge till då. Jag överväger hysterektomi. Men vet inte om jag törs. Tänk om man ångrar sig....
    Hysterektomi har jag ite övervägt, jag är bara 23...
  • Anonym (hopplöst)

Anonym (A) skrev 2009-02-07 23:13:58 följande:

Jag skulle rekommendera er att gå på zonterapi eller till homeopat. Ofta, ja faktiskt, kan de hitta lösningar på problem som den "vanliga" sjukvården går bet på. Deras sätt att arbeta är ju också att få kroppen att självläka, inte dämpa ett problem med mediciner. Våga testa! För mig och många jag känner har det funkat.
    Har faktiskt funderat på ngt sådant... trots att jag är sjuksköterska och väldigt medicinsk i vanliga fall!
  • Anonym (hopplöst)

Anonym (huskur) skrev 2009-02-07 23:24:59 följande:

Boven är oftast penicillinet, de dåliga bakterierna återhämtar sig snabbare än de bra. Molkosan ersätter mjölksyran, finns på hälsobutiker, olivoljan måste vara extravirgin blanda och smörj då och då. Bra mot bakterier och svamp. Ge inte upp! Ta kontakt med homeopat. Lycka till!
    Ok då förstår jag. Mjölksyrebakterier har jag redan provat och ibland är de bra, ibland gör de bara hela underlivet ömt och skavigt. Olivolja fungerar inte så bra för mig så jag använder barolja på läkrens rekommendation.

Jag vet att man inte ska ge upp men det käns så jäkla hopplöst ibland... ska allvarligt funddera på homeopat... saken är bara att jag är arbetslös så vi har inte jättegott om pengar och jag har fått höra att det är rätt dyrt? Så jag kanske inte kan förrän jag också har jobb.
  • Anonym (Svampen)

Jag vet hur du har det  I höstas var jag tvungen att äta två starka pencillinkurer efter varann och har haft svamp och obalans i unerlivet sen dess
    Det enda som lindrar lite är vivag-kapslar (mjölksyrebakterier) och att tvätta och smörja med olja. Men helt bra blir det aldrig jag akn itne använda vanliga svampmediciner pga allergi. det känns rätt hopplöst....

• Anonym (hopplöst)

Anonym (Svampen) skrev 2009-02-08 10:13:09 följande:

Jag vet hur du har det  I höstas var jag tvungen att äta två starka pencillinkurer efter varann och har haft svamp och obalans i unerlivet sen dess Det enda som lindrar lite är vivag-kapslar (mjölksyrebakterier) och att tvätta och smörja med olja. Men helt bra blir det aldrig jag akn itne använda vanliga svampmediciner pga allergi. det känns rätt hopplöst....
    Eller hur... jag blir ofta röd och irriterad i underlivet men det finns inget de kan göra annat än att säga åt mig att smörja in.. har fått salva med kortison men det gjorde min hud så känslig efter bara ett par insmörjningar att jag fick sluta.
    Varför kan det aldrig bara vara bra??
  • Anonym

Jag lider av konstant svamp (har haft svamp i flera år), men det blir bättre och sämre under olika perioder.

Peppar, peppar så tycker jag att jag blivit bättre sedan jag köpte Nova TTO tvål på hälsokostaffären. Testa och se vad ni själva tycker, det luktar inte så gott men vad gör det då det hjälper lite? Har även en intimgel som fungerar lugnande.

Det rekommenderar jag.

• Anonym (hopplöst)

Tack för tipset men har inte svamp längre, men det kanske är ngt för någon av de andra som skrivit i tråden.

• Anonym (huskur)

Prova GI-noll! Många blir hjälpta av det. Det heter ju candida av en anledning : ) Bort med allt socker alltså så svälter man ihjäl svampen.

• Anonym (hopplöst)

Anonym (huskur) skrev 2009-02-08 12:20:41 följande:

Prova GI-noll! Många blir hjälpta av det. Det heter ju candida av en anledning : ) Bort med allt socker alltså så svälter man ihjäl svampen.
    Antar att du menade till Anonym (Svampen)?
  • Anonym (A)

Angående homeopat och zonterapi: ja det är lite pengar man får lägga på det men på något sätt är det värt det i slutändan eftersom man faktiskt blir bra!
    Det finns också böcker om zonterapi där man får tips om hur man trycker själv på sina fötter. Men, kom ihåg att det man lider av ofta blossar upp extra mycket någon dag för att sedan försvinna. Ville bara säga det eftersom jag vet att en del avlutar sina behandlingar för att det känns värre ett tag.

• Anonym (hopplöst)

Mjo det är säkert värt pengarna men då måste man ju faktiskt ha pengarna också Nu vet jag ju inte vad som händer på vc imon men det kommer säkerligen också kosta pengar, och senare i veckan ska min katt opereras och det kommer på en del, så vi har bokstavligt talat inga extra pengar till sånt. Men som sagt, när jag få jobb (förhoppningsvis snart).

• Anonym (m)
    Anonym (hopplöst) skrev 2009-02-08 10:06:42 följande:
    Anonym (m) skrev 2009-02-07 23:12:48 följande: Hysterektomi har jag ite övervägt, jag är bara 23...
    Nej, det förstår jag. Jag är 37 och har 3 barn och vi planerar inga fler och ändå tvekar jag...
Svar på tråden Allt känns så jä*la hopplöst!