• pinguuu

Tips på tv-program för barn med tecken.....

Skrev i fel tråd eller grupp....

Finns det någon som vet om det finns något program på tv:n där det är tecken för barn..

Typ barnprogram....

Jättetacksam för svar........ och Om - i vilken kanal.....

• Svar på tråden Tips på tv-program för barn med tecken.....
  • Bubblan2

På helgerna har väl SVT haft barnprogram på teckenspråk. Kolla svt.se
    Kan även visas i SVTs Barnkanalen nu för tiden.

• MammatillO

Har för mig att det går/gått ett program som heter "tecken lådan" med en Hund som heter Busan på Svt B, Brukar se det med min son även om han ej är döv eller någon i släkten så kan det vara super bra ifall han kanske träffar en döv tjej när han blir stor eller har kompisar som är det .. Han kan redan några tecken och är strax över 1 år :)

• MammatillO

Såg att Tecken lådan är utbytt med Sagoträdet , det lilla jag såg av sagoträdet så var tecken lådan med busan MYCKET bättre!

• Bom Sicka Bom

hej!
    vi har lite då och då lånat "kika på ika" från biblioteket, tecken sånger med lite "mellanprat". vi har en flicka på 2 år som har DS, hon har tittat på det sedan hon var drygt 1 år. tycker det är jätte roligt.
    men det skulle vara roligt att få fler tips!

• Alvi

Sagoträdet är det töntigaste och fulaste program jag har sett (fula kulisser och fula kostymer) och min dotter gillar det inte. Däremot gillar hon Teckenlådan.

• Oller

Går inte "teckenlådan" längre? jag har aldrig sett den. Håller med er andra om att "Sagoträdet" är inte något vidare barnprogram. Ingen av våra barn blir intresserade när det är på. Hur kan jag få tag på "teckenlådan"? går det att beställa dessa program någonstans ifrån.

Tack på förhand// Cathrine

• Alvi

Oller: Det går på Barnkanalen... SVTBarn... eller vad det heter... på måndagar, mitt på dagen.

• Oller

TACK Sisu!

Då skall jag se till att spela in det.// Cathrine

• pinguuu

Ska verkligen ta och kolla upp dessa program.

TAck för alla tips och fortsätt gärna att höra av ER.

Än en gång TACK!!!!

• halliduttan

kolla även upp videofilmer.

• Little Ms Chatterbox

Manne går, eller har gått på dagarna för ett tag sen på svt B. tror det var det med apan Cocco. Han både pratar vanligt och tecknar när han pratar med apan.

Ni kommer väl ihåg det programmet Manne hade när vi var små, klockan halv fem på eftermiddagarna. Det ända jag kommer ihåg vara Banan, och hur han skalade den.

Nu är det en ny Omega-3 tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39439172.html
  • pinguuu

Var hittar ni barnprogrammen.

Jag försöker titta i tv-bilagan men hittar ingenting!!

Men har någon förslag på kanaler och tider!!!!

Ha en jättetrevlig helg allesammans.

• Little Ms Chatterbox
    pinguuu skrev 2009-02-13 15:15:19 följande:
    Var hittar ni barnprogrammen.Jag försöker titta i tv-bilagan men hittar ingenting!!Men har någon förslag på kanaler och tider!!!!Ha en jättetrevlig helg allesammans.
    I aftonbladets TV-bilaga är barnprogrammen ganska långt bak för varje veckodag, svt B står tillsammans med Nikelodeon, Disneys och de andra, Bolibompa tablån står inte med som något extra för just den stunden.
    Skitdumt enligt min mening, jättesvårt att få veta vad det är på just Bolibompa.
    Nu är det en ny Omega-3 tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39439172.html
  • urstina

På vårt bibliotek har de en äppelhylla där det finns böcker och filmer (bl.a. Alfons, Mulle Meck) med stödtecken.

• Lydia07

åhh, måste bara berätta. Jag gick på Babytecken med minsta dottern. Jag har tecknat lite med henne men inte vrålmycket.
    Hon är hörande osv.

Hon förstår en del tecken men brukar inte teckna själv.
    Förra veckan började hon teckna "skor". Vad glad jag blev :D

• Kajak

Lydia07 skrev 2009-02-14 07:40:39 följande:

åhh, måste bara berätta. Jag gick på Babytecken med minsta dottern. Jag har tecknat lite med henne men inte vrålmycket.Hon är hörande osv.Hon förstår en del tecken men brukar inte teckna själv.Förra veckan började hon teckna "skor". Vad glad jag blev :D
    Bra att du har börjat med babytecken!
    barnet kan ju inte prata riktigt förrän dom är runt 1 år kanske.

Så teckenspråk är en bra sätt att lära de små tills dom kan prata rikitg bra.
  • Lydia07

Kajak skrev 2009-02-15 21:52:11 följande:

Lydia07 skrev 2009-02-14 07:40:39 följande:
    Bra att du har börjat med babytecken!barnet kan ju inte prata riktigt förrän dom är runt 1 år kanske.Så teckenspråk är en bra sätt att lära de små tills dom kan prata rikitg bra.
    alltså jag gick babytecken med henne när hon var typ 9 månader (?). Hon har inte visat direkt intresse för att tecka men nu när hon är 19-20 månader (babblar men inte så rena ord så svårt att höra iaf), så har hon börjat med tecken :D
    Idag började hon teckna "smörgås" också! Så skoj :)
  • Knosan

Vi har några teckendvder som gått varma här hemma. En tid gick de på repeat i bakgrunden mer eller mindre hela dagen, och så fick vi våra grunder.
    Vi började med Kika på Ika 1 sedan 2, för att gå över till "teckentanterna" i Kom i gång med Teckensång 1 och 2. Ika är väl mer för ganska små barn, det är väldigt långsamt, medan i teckensång händer det lite mer. Alla fyra är med barnsånger som de tecknar till.

De finns att köpa eller låna på biblioteket.

Svar på tråden Tips på tv-program för barn med tecken.....