• Umeåförälder09

Mjuklift - i vilka vagnar ? - förvirrad

Dags för inhandling av barnvagnen snart..
    Men jag ser att en hel del har "sittavgnar" med mjuklift/hårdlift i istället för att köpa en med både sittdel och liggdel (en sk kombivagn ? ).
    Hursomhaver .
    Jag blir inte klok på detta!
    Kan jag bara köpa en mjuk/hård lift och vilken vagn som helst i princip så funkar det eller faller inte liften igenom då?

Hur funkar det här egentligen, oh ni kloka?

Mvh /en förvirrad gravid i barnvagnsdjungeln...

• Svar på tråden Mjuklift - i vilka vagnar ? - förvirrad
  • mee2

prata med de på babyland eller den affär du beställer från de vet vilka som passar, vissa e smalare vissa e bredare.

• Umeåförälder09

Ja, det e ju klart om jag beställer en blir det ju enklare! =)
    Men jag tänkte nog köpa begagnat, så det är där jag är helt ensam i djungeln! =O

• Veliga Mamman

Jag har titta runt lite för jag letar också efter en vafn med lift till. Den ska vara liten och smidig.

De jag har fastnat för (har bara tittat på internet ska kolla i affär också) är Carena Free och Teutonia Prestige

Tänk på att vagnen måste ha fullt liggläge om du ska använda en lift i den. Fundera också på vilken sorts hjul du vill ha, små eller stora.

• smultronrt

har du en sittvagn ska du ha en hårdlift.. man ska inte använda mjuklift då.. vet inte varför men de sa så till mig på babyproffsen.. mjuklift lägger du i en liggdel..

• Veliga Mamman
    smultronrt skrev 2009-02-08 00:52:44 följande:
    har du en sittvagn ska du ha en hårdlift.. man ska inte använda mjuklift då.. vet inte varför men de sa så till mig på babyproffsen.. mjuklift lägger du i en liggdel..
    Men många kombivagnar säljs ju med mjuklift?
  • Umeåförälder09

Men om jag köper en sittvagn med fullt liggläge, typ en emmaljunga av årdsmodell 07 tex. Kan jag använda i princip vilken lift som helst i den då? Och behövs det inte nån slags "kant" framtill i barnvagnen så liften inte stjutsar ut? Förstår ni hur jag menar?

• mee2

Umeåförälder09 skrev 2009-02-08 00:57:08 följande:

Men om jag köper en sittvagn med fullt liggläge, typ en emmaljunga av årdsmodell 07 tex. Kan jag använda i princip vilken lift som helst i den då? Och behövs det inte nån slags "kant" framtill i barnvagnen så liften inte stjutsar ut? Förstår ni hur jag menar?
    asså även om du ska köpa begagnat kan du gå in på tex babyland å rådfråga de brukar va hemskt hjälpsamma
  • smultronrt
    Veliga Mamman skrev 2009-02-08 00:54:10 följande:
    Men många kombivagnar säljs ju med mjuklift?
    Vet som sagt inte varför men jag köppt en baby travler endasr sittdel och frågade om jag kunde ha en mjuklift.. då sa hon att man måste använda hårdlift i en sådan vagn.. Men är du säker att de är mjuklift.. de ser ju likadana ut förutom att hårdliften har en platta i botten
  • smultronrt
    Umeåförälder09 skrev 2009-02-08 00:57:08 följande:
    I en sittvagn har du ju en pinne med band fram för att ungen inte ska rammla ur.. den funkar ju som stopp
  • Umeåförälder09

smultronrt skrev 2009-02-08 00:52:44 följande:

Det är precis det jag känner också!
    Fast när du säger sittvagn är det kanske inte samma som tex. knorr,eller en emmaljunga 03:a -www.blocket.se/vi/20030726.htm . typ så?`
    (inte intreserad av just denna vagn dock)

Men, när MÅSTE man ha hårdlift?
    Och när kan man ha mjuklift??
Svar på tråden Mjuklift - i vilka vagnar ? - förvirrad