• sakoline

Tatuering under nyckelbenet för tjejer

Vill tatuera mig strax under nyckelbenet, men slogs av tanken att det kanske är en dålig placering med tanke på kläder? För linnebandet kanske kapar tatueringen, och tröjan döljer halva tatueringen osv.
    Att man aldrig visar tatueringen.

Hur resonerar ni som är gaddade där?

(om man ändå var kille med bar överkropp)

• Svar på tråden Tatuering under nyckelbenet för tjejer
  • lunkentuss

Jag har på skuldran o det är ju samma "problem" där, alltid ett bhband över halva liksom...
    Men jag har den ju för att jag tycker den är snygg o man ser den ju ändå inte själv om man inte speglar sig

Men beroende på var under nyckelbenet du tatuerar dig så syns ju hela ex på sommarn med badkläder elr när du bär urringat :)

• EttElaktTroll

Äsch det är väl bara gå naken

• sakoline

himmelsflickan skrev 2009-02-08 02:05:54 följande:

Jag har på skuldran o det är ju samma "problem" där, alltid ett bhband över halva liksom...Men jag har den ju för att jag tycker den är snygg o man ser den ju ändå inte själv om man inte speglar sig Men beroende på var under nyckelbenet du tatuerar dig så syns ju hela ex på sommarn med badkläder elr när du bär urringat :)
    Jo, kanske kan rita lite med tusch och se hur det ser ut? :)
  • lunkentuss

sakoline skrev 2009-02-08 02:10:39 följande:

himmelsflickan skrev 2009-02-08 02:05:54 följande:
    Jo, kanske kan rita lite med tusch och se hur det ser ut? :)
    det kan du absolut göra! Man kan aldrig dubbelkolla för många ggr, den sitter ju ändå ganksa länge;)
  • Pormoicheia

Jag har en och även om en del döljs av kläder ibland så är ju inte det något som stör.
    Jag tatuerade mig ju inte enbart för att kunna visa upp den s.a.s.
    (bild finns i galleriet men du hade kanske tänkt göra något mindre mer på sidan )

Vad är det du har tänkt göra?

No poo is da shit
  • tant Plasthandske

har 3 stjärnor på rad under nyckelbenet och det är klart att den som är längs mot axeln inte alltid syns. Men som Pormoicheia säger, man tatuerar ju inte sig enbart för att visa upp det. det viktigaste är ju at man trivs med det själv.

• sakoline

En annan fråga: Hur klär man sig när man blir tatuerad? Måste man ta av sig tröjan, eller kan man ha ett linne som man håller ned lite?

• Pormoicheia
    sakoline skrev 2009-02-09 06:00:52 följande:
    En annan fråga: Hur klär man sig när man blir tatuerad? Måste man ta av sig tröjan, eller kan man ha ett linne som man håller ned lite?
    Det beror ju på var man tatuerar sig och hur försiktig man är om sina kläder.
    Jag låg i bh när jag tatuerade mig på bröstet, men bh:n fick givetvis färg på sig ändå...

Sålänge det inte är kläder ivägen för tatueraren så är det ju lugnt att fortfarande ha ett linne på sig om man vill det.
    No poo is da shit
  • Morbid angel

Jag tycker det är jättefint och funderar själv på motiv som jag ska ha där.

Jag tänker som pormoicheia att tatuerar sig gör man ju för sin egen skull och inte nödvändigtsvis för att det ska synas för alla andra

• sakoline

morbid: Nej naturligtvis, men kanske lite störande om man placerar den så den aldrig syns i sin helhet.

• Morbid angel

Hmmm,ja tycker man det är irriterande så kanske man kan sätta gaddningen högre upp?Kanske bäst att prata med din tatuerare,beror ju mycket på hur motivet är format osv.

• Pormoicheia
    sakoline skrev 2009-02-09 14:41:32 följande:
    morbid: Nej naturligtvis, men kanske lite störande om man placerar den så den aldrig syns i sin helhet.
    Störande tycker jag absolut inte att det är.

Det är faktiskt ett jättebra sätt att lära känna nya människor på.

Man ser en del av en tatuering och blir så nyfiken på att se hela att man bara måste gå och fråga om man får se resten också.
    Hur bra "isbrytare" som helst
    No poo is da shit
Svar på tråden Tatuering under nyckelbenet för tjejer