• only Gizmo

Har du provat homopati någon gång?? tror du på deras medoder??

• Svar på tråden Har du provat homopati någon gång?? tror du på deras medoder??
  • TBS

HomEopati?
    Nej!

Experimenterade lite med homopati i tonåren..;)

• only Gizmo

oj menade helt fel hoeopati ojdå...

• AstraTrillian

Nej, absolut inte. Vill inte betala massa pengar för i bästa fall vatten och sockerpiller. I sämsta gifter...

• only Gizmo

kom på en sak nu när jag va ute med hunden, det heter ju visst homopat homo= människa.

• only Gizmo

knorpan det är sådan inställning jag också har, men nu har jag blivit övertygad att prova och jag tänkte ge det en chans....men tror knappast det kommer att hjälpa.
    skulle vilja veta någon som provat å det funkat på... men det verkar inte finnas några sådana fall som vanligt med sådant här hokuspockus...

• HellviHumle

only Gizmo skrev 2009-02-08 21:07:31 följande:

kom på en sak nu när jag va ute med hunden, det heter ju visst homopat homo= människa.
    Homeopati, från grekiskans homeos "lika" och pathos "lidande".
  • only Gizmo

så du menar att det står för likalidande, trodde mer att det va läran om människan.

• HellviHumle

only Gizmo skrev 2009-02-08 23:18:07 följande:

så du menar att det står för likalidande, trodde mer att det va läran om människan.
    Skit samma vad det står för. Det heter i alla fall homeopati.
    Fö stal jag förklaringen på Wikipedia.
  • AstraTrillian

Homeopati bygger på att lika botar lika. Så man tar nåt skit man TROR orsakar de symtom man vill bota och spär det sedan så många gånger att det inte ska finnas något av ämnet kvar (ibland slavar de så det kan finnas gifter kvar), alltså köper man svindyrt vatten. En känd skeptiker, James Randi, ville visa på humbuget inför senaten och tog 3 askar med homeopatisk sömnmedicin. Han blev givetvis inte ens trött. För att få i sig 1 molekyl av det verksamma ämnet hade han behövt 3 simbassänger...

Som tur är finns det ju alternativ så man behöver inte betala massa pengar för vatten, vi har ju klinisk medicin som är testad och framtagen med vetenskaplig metodik.

• Sallisen

Jag tog homeopatiska preparat efter min första förlossning, för att få mina blodvärden att bli bättre. Hjälpte finfint.

Svar på tråden Har du provat homopati någon gång?? tror du på deras medoder??