Magen och hela kroppen pulserar
Jag känner pulsen slå i magen och hela kroppen nästan jämt. När jag känner på magen efter tecken på liv där inne så känner jag min egen puls så starkt att det "överröstar" allt annat. Någon som känner igen detta?
Jag känner pulsen slå i magen och hela kroppen nästan jämt. När jag känner på magen efter tecken på liv där inne så känner jag min egen puls så starkt att det "överröstar" allt annat. Någon som känner igen detta?
Här är en till!
Ibland kan det dunka så hårt att det syns tydligt utanpå. Pulsen ligger ofta på lite över 100 slag/minut. Lite obehagligt ibland faktiskt.
Japp!! Samma sak här! Känner pulsen jättestarkt på magen så det blir svårt att känna om liten där inne rör sej. Kan det ha något med töjande hud kanske? Att huden är så tänjd att man känenr starkare puls på magen?
Japp känner igen det där, själv försöker jag cokså känna efter knodden men känner mest min egen puls.
ja jag hör o känner min puls hela tiden. Omman kollar på magen när jag ligger eller sitter kan man tillomed se pulsslagen!
Exakt samma här... Låg i badet igår (mycket varmt vatten) - då var kroppen helt vild. Magen hoppade som bara den, blev nästan vallvågor . Nåja, inte riktigt kanske... men det är nästan lite obehagligt. Ska till BM på måndag, ska kolla med henne då om det är normalt. Men det är det säkert - allt jag ringt å frågat om som jag tycker verkar skumt är ju normalt (ex. yrsel, svullna fötter)
Jag har exakt samma. Pulsen slår så att magen hoppar mär jag ligger på rygg.
Anna v. 20
Det var likadant för mig runt vecka 20 - 23 nånting,men nu är det länge sen jag kände så tydligt. Enligt bm beror det på att vi får en så rejäl ökning av blodvolymen...å det har hon ju rätt i.Men tyckte att det kunde vara obehagligt imellanåt...
va på ultraljud idag å då såg man ju tydligt hur kraftigt navelsträngen pulserade.. kan det vara den som gör det? min mage "hoppar"oxå upp å ner...
Skönt att veta att man inte är ensam om detta, började så smått undra om det skulle kännas så här. Lite obehagligt är det ju ibland.
Jag känner igen mig också i det där, det känns som om hela kroppen pulserar ibland, men som sagt, ska man känna på magen så guppar hela den.. är i vecka 18.
Precis så är det för mig och har varit sen v 17 ungefär. Nu är det lite mindre men ff väldigt tydligt. Är i v. 22
Samma här...
Kanske e det kroppspulsådern som spökar. Den sitter ju i magen....hihi
ÅÅÅ vad härligt att läsa att man inte är ensam, har nästan fått för mig att jag inbillar mig.. lägger handen på magen och så bara pulserar det.. =)