• Anonym

snopp svullen på 4åring? ont..

vad gör jag?
    min 4åring sa att han hade ont i snoppen.jag såg nu när han skulle kissa att den var svullen?! Kom inget kiss....
    kan det bara va att det kommit "skräp" där under? eller är det en urinvägsinfektion??
    måste man till läkare direkt??

• Svar på tråden snopp svullen på 4åring? ont..
  • kaksmulan

Mest troligt är det en infektion under förhuden. Men det kan också ha kommit in skräp i själva urinröret så jag skulle ha direkt åkt upp på akuten!!!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Anonym

hm...vi har inget sjukhus ens!! så att bara "åka upp på akuten" är inte så himla snabbt o lätt........avvaktar nog till imorron-han får bada o så ser vi hur det blir.Han är ju inte märkbarn ledsen-har bara sagt "det gör ont i snoppen" en enda gång..
    imorgon har vi ju i allafall vårdcentralen öppen....

• kaksmulan

Någon form av akutmottagning har ni helt säkert! Om pojken inte får kissa kan han får fel på njurarna och han kan bli riktigt riktigt sjuk! Har han inte kunnat kissa på två timmar från typ nu så MÅSTE du få honom under sjukvård!

Du har väl ringt sjukvårdsupplysningen???

Vad är ett par timmar i en bil mot att ens barn riskerar njurbäckensinflammation??

• modestyonly

Fast vänta lite nu! När min son var 2 fick han samma, man skulle spola rent med koksalt! Förmodligen har det kommit nåt skräp under förhuden!  En ssk på BVC sa också att man kan sitta i badet och försöka skölja ut skräpet så..kanske kan testa det i första hand! Har du en liten medicinspruta kan du använda den!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • kaksmulan

Jo, men det kommer ju inget kiss!!! Om det bara var under förhuden så skulle han ändå kunna kissa!!!

• aggexa

Vad är det för trams du håller på med. Åk genast till närmaste öppna sjukvårdsmottagning med din son. Han har en infektion som gör ont, den behöver behandlas.

Anonym skrev 2009-02-08 11:36:10 följande:
    hm...vi har inget sjukhus ens!! så att bara "åka upp på akuten" är inte så himla snabbt o lätt........avvaktar nog till imorron-han får bada o så ser vi hur det blir.Han är ju inte märkbarn ledsen-har bara sagt "det gör ont i snoppen" en enda gång.. imorgon har vi ju i allafall vårdcentralen öppen....
  • Trolovade

Ska han inte kunna kissa förens imorgon?!? Det är ju rent skadligt!

• aggexa

Det är baske mig barnmisshandel att inte söka behandling genast.

Trolovade skrev 2009-02-08 12:04:08 följande:
    Ska han inte kunna kissa förens imorgon?!? Det är ju rent skadligt!
Svar på tråden snopp svullen på 4åring? ont..