• Xand3r

Håret blev skiit... Att man aldrig lär sej !

Hur som helst... Jag färgade håret häromdagen, skulle bli LJUSbrunt, men blev mööörk brun....å nu ser ja inte riktigt klok ut. E så himla blek oxå=/
    Har nån slags kopparfärg som min egna å ja hade tänkt färga nån liknande min egen så att inte utväxten skulle synas så mycket sen när det växte ut, men nu sket ju det sig....nån som har tips på va jag kan göra nu för att fixa till det på bästa sätt på egen hand ?????

rörigt inlägg, jag vet...

• Svar på tråden Håret blev skiit... Att man aldrig lär sej !
  • kaksmulan

1) Gå till en salong och be dem hjälpa dig!
    2) Tvätta håret med galltvål. Den löser upp färg rätt bra och kan kanske göra håret lite ljusare
    3) Gå och sola solarium i morgon så du får lite mer färg på huden
    4) Tvätta med maskintvättmedel, eller maskindiskmedel. De fräter visserligen bort allt skyddande fett på hårstråna men färgen följer säkert med och du kan ju alltid behandla håret med lite olivolja efteråt

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Xand3r

galltvål?? trodde det bara funkade på kläder osv:)

• DreadHead

Mjällschampo drar ur mycket färg.
    Schampokakan NEW från Lush är också bra på att dra ur färg.

Ljustvätt funkar bra annars.

• EttElaktTroll

Man ska alltid köpa en färg som är ljusare än den man vill ha för det blir typ jämt mörkare.

Om man är blek passar man oftast lite bättre i kalla hårfärger.

gör lite slingor i håret så ser det ljusare ut

Nästa gång så tycker jag du ska köpa en toning istället för permanent färg

• Angelica77
    kaksmulan skrev 2009-02-08 11:44:43 följande:
    1) Gå till en salong och be dem hjälpa dig!2) Tvätta håret med galltvål. Den löser upp färg rätt bra och kan kanske göra håret lite ljusare3) Gå och sola solarium i morgon så du får lite mer färg på huden4) Tvätta med maskintvättmedel, eller maskindiskmedel. De fräter visserligen bort allt skyddande fett på hårstråna men färgen följer säkert med och du kan ju alltid behandla håret med lite olivolja efteråt
    #4. Låter ju inte klokt!!! Det är ju vansinnigt frätande, och att sätta det i håret, risk för skvätt i ögonen mm, oh my god! Har du provat själv??? Hur blir håret efter en sådan behandling???
  • Xand3r

nää det låter farligt... men tack för alla tips !!
    ingen som rekommenderar å blondera det ?? överhåret bara....eller det kanske inte går på mörkbrunt hår??

• DreadHead

Xand3r skrev 2009-02-08 17:29:40 följande:

nää det låter farligt... men tack för alla tips !! ingen som rekommenderar å blondera det ?? överhåret bara....eller det kanske inte går på mörkbrunt hår??
    Som sagt, kör en blektvätt (typ hälften blekmedel, hälften schampo) och tvätta håret med. Låt skummet sitta i någon/några minuter och skölj ur.
  • Xand3r

jahaa =) jag visste inte va blektvätt va, men det ska jag nog ta å testa.... måste verkligen göra nåt åt detta elände ;)

• romani beauty

tillsätt då inte nåt maskindiskmedel i håret!! t o m vanliga shampoon är egentligen för starka för hårbotten o hår, så vad gör då inte något så frätande som maskinmedel!!

• Xand3r

hehe nej då, det ska ja försöka låta bli ;)

• EttElaktTroll

gör slingor i håret istället, det ljusar upp hela intrycket. om du bleker så kommer det alldeles säkert bli orange.

Svar på tråden Håret blev skiit... Att man aldrig lär sej !