• Anonym (TS)

Hudflikar i rumpan

Det är så att jag har flera hudflikar runt analen och har haft det under säkert 10 års tid. Jag hade problem med hemorrojder förut men de senaste åren har det blivit mkt bättre och numera har jag aldrig hemorrojder längre, kan hända att jag får en liten spricka nån gång då och då men det läker ihop ganska snabbt.

Nu undrar jag vad man gör åt de här hudflikarna som finns kvar, vissa e över 1 cm långa och det ser inte alltför sexigt ut! Dom gör inte ett dugg ont och kliar inte, dom bara finns där. Det e svårt att hålla rent ibland och dessutom hämmar dom mej när det gäller sexlivet med min pojkvän. Vill aldrig ha sex bakifrån för då kan ju han se dom, tycker det e jobbigt med petting för ibland hamnar hans fingrar där bak och då kanske han känner att det står ut där.
    Förmodligen vet han väl redan om att jag har flikar men det känns ändå jobbigt.
    E det nån av er som varit i liknande situation som mej och opererat bort dom? Hur blev i sånt fall resultatet och hur gick operationen till? Vem ska man kontakta för att få hjälp?

• Svar på tråden Hudflikar i rumpan
  • Anonym (Flikalika)

Har just, dvs sex månader sedan fått en flik kring analöppningen jag också. Är gravid och har (pga det?!) fått hemorrojder jag också.
    Har inte varit på någon gyn undersökning, men tänkte fråga om dom går att operera efter förlossning. Det är svårt att hålla rent och som du också skriver, generande och besvärligt.
    Det borde inte vara något stort ingrepp ju...

Svar på tråden Hudflikar i rumpan