• Anonym (pirrigt)

Ååå, jag blir knäpp! Har sån ångest, fått kontakt med min ungdomskärlek men båda är gifta...

Hade världens goaste, finaste, roligaste bästis under gymnasietiden, en kille som det bara klickade fullständigt med. Pga omständigheter då så fanns det inte på världskartan att vi skulle bli tillsammans, och jag var väldigt oerfaren när det gäller pojkvänner osv. Har ju förstått i efterhand att det var KÄRLEK och PASSION mellan oss så det hette duga! Det slog bokstavligen blixtar mellan oss, alla påpekade det, lärare, kompisar osv. Men som sagt, omständigheter kom emellan och jag träffade en kille från "mina" sammanhang. Livet gick vidare efter studenten och vi har bara setts ett par-tre gånger på dessa 15 åren som har gått. Varje gång så har samma intensitet uppstått, men vi har aldrig uttalat det som finns mellan oss.. Försän nu...

Fick kontakt via en sida och började chatta med varandra för två veckor sedan. GUUUUUUD! Allt som legat och pyrt under ytan i alla år bubblade fram och vi skrev och skrev och skrev och skrev. Nu hör till saken att han är sambo och jag är gift och båda har en underbar familj som vi aldrig kan lämna eller såra. Så det känns så hopplöst allting! Varför kan inte känslorna bara försvinna? Någon som har något gått råd? Jag känner ju inte honom som vuxen så egentligen är det ju bara minnen kvar. Blir så deppig eftersom jag går runt och känner mig KÄR fast jag vet att det inte kan bli nåt... Dessa känslor återkommer med jämna mellanrum, bli liksom aldrig fri känns det som! Och min man är underbarn, men vi har aldrig haft DET DÄR om ni förstår... Tack för att ni orkar läsa, jag håller seriöst på att bli tokig...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-13 20:14
    Vi bestämde oss för att träffas för att försöka lätta lite på spänningen som är mellan oss, det blev inte bättre utan så klart helt otroligt jobbigt (speciellt för mig). Så nu går jag i en dimma av känslor och försöker reda ut det så gått det går, har även berättat för min man om kontakten med X men har inte nämnt kyssen eftersom jag och X inte kommer att ha mer kontakt som det ser ut nu. Jag måste erkänna att jag hade ställt upp direkt om han ville träffa mig, även om jag vet att känslohelvetet brakar loss på nytt. Svaga människa...

Träffen med X var helt obeskrivligt underbart ljuvlig, tror ingen kan föreställa sig hur det var för det var sagolikt. Det existerar bara på film! (Trodde jag). Vi hade chansen att vara helt öppna och ärliga i 30-40 minuter, och innan han gick fick jag en kyss som jag aldrig kommer glömma, på gott och ont.

• Svar på tråden Ååå, jag blir knäpp! Har sån ångest, fått kontakt med min ungdomskärlek men båda är gifta...
  • lunkentuss

Kan det inte vara så att du "tror" att dom där gnistrorna mellan er fortfarande finns kvar, eftersom du fortfarande ser och tänker på honom som du gjorde i skoltiden? Idag är han ju ändå inte samma person som då, om du förstår vad jag menar?

• Anonym (pirrigt)

himmelsflickan skrev 2009-02-08 12:46:32 följande:

Kan det inte vara så att du "tror" att dom där gnistrorna mellan er fortfarande finns kvar, eftersom du fortfarande ser och tänker på honom som du gjorde i skoltiden? Idag är han ju ändå inte samma person som då, om du förstår vad jag menar?
    Åå, tack för svar, har ingen att bolla detta med så jag spricker ju snart!

Jo, det kan mycket väl vara så men hur ska man gå tillväga för att INTE känna så då? Jag märkte ju att han var sig lik, vi har samma humor och han är så där romantisk så man vill ju bara döööööö! Pallar inte det här alltså! Går omkring som i en dimma...
  • Anonym (pirrigt)

Ps. Han får mig att må som man gör när man är nykär, kan inte äta, sova, göra nåt "normalt" och det är ju plågsamt att gå här med man och barn och vilja vara någon annanstans. Ok om det bara hände nu eftersom vi fått kontakt men som sagt, det har återkommit under alla år...

• Anonym (pirrigt)

Ååå, måste bara få ur mig det här.

Jag VET ju att jag inte kan få en natt eller en dag tillsammans med honom men samtidigt så är det det enda jag vill! Jag vill både äta kakan och ha den kvar... Det som gör mig så galen är dessa "nervösa" känslor jag går omkring med, vill bara få bort de!

• lunkentuss

Anonym (pirrigt) skrev 2009-02-08 12:49:39 följande:

himmelsflickan skrev 2009-02-08 12:46:32 följande:
    Åå, tack för svar, har ingen att bolla detta med så jag spricker ju snart! Jo, det kan mycket väl vara så men hur ska man gå tillväga för att INTE känna så då? Jag märkte ju att han var sig lik, vi har samma humor och han är så där romantisk så man vill ju bara döööööö! Pallar inte det här alltså! Går omkring som i en dimma...
    Ja hur... Det enda är ju egentligen bara att umgås mer med honom isåfall, men det kan ju ta tid att inse att han inte alls är rätt och då kan det redan vara försent.. -Att ni börjar strula o hålla på exempelvis o så kommer man på sen att nej det var inte menat att det skulle vara vi så har man svikit sin familj i "onödan"...
    Å andra sidan kankse ni visst är rätt för varann, men frågan är ju isf om du VILL byta, om du är villig att riskera det du har idag och om det nu är rätt väg så att säga, vågar du "bryta dig loss"?

Om du älskar din man (den kärleken är ju ofta djupare än en förälskelse) så skulle jag om jag var du inte ha mer kontakt alls med den här andra killen. Se men inte röra är lockande på ett farligt sätt
  • lunkentuss

Anonym (pirrigt) skrev 2009-02-08 12:52:49 följande:

Ååå, måste bara få ur mig det här. Jag VET ju att jag inte kan få en natt eller en dag tillsammans med honom men samtidigt så är det det enda jag vill! Jag vill både äta kakan och ha den kvar... Det som gör mig så galen är dessa "nervösa" känslor jag går omkring med, vill bara få bort de!
    Det är en härlig känsla och det är inte förbjudet att känna så fast man har man o barn, men känslan får inte gå överstyr bara...
  • allfrida

*S* oj va jag känner igen mej.. fast då hade jag inte ngn familj och man när jag träffade min ungdomskärlek igen:)

• Anonym (pirrigt)

himmelsflickan skrev 2009-02-08 12:53:04 följande:

Anonym (pirrigt) skrev 2009-02-08 12:49:39 följande:
    Ja hur... Det enda är ju egentligen bara att umgås mer med honom isåfall, men det kan ju ta tid att inse att han inte alls är rätt och då kan det redan vara försent.. -Att ni börjar strula o hålla på exempelvis o så kommer man på sen att nej det var inte menat att det skulle vara vi så har man svikit sin familj i "onödan"...Å andra sidan kankse ni visst är rätt för varann, men frågan är ju isf om du VILL byta, om du är villig att riskera det du har idag och om det nu är rätt väg så att säga, vågar du "bryta dig loss"?Om du älskar din man (den kärleken är ju ofta djupare än en förälskelse) så skulle jag om jag var du inte ha mer kontakt alls med den här andra killen. Se men inte röra är lockande på ett farligt sätt
    Du skriver ju exakt det jag behöver höra! Men för sjutton, varför kan man inte bara ta sig i kragen och skärpa till sig? Ta kontroll över sina känslor?

Nej, jag vill inte lämna min familj, det finns liksom inte på kartan överhuvudtaget. Jag vill liksom leva i ett drömscenario med min familj och sedan ha honom vid sidan om som det mest naturliga i världen, accepterat av alla.

Umgås mer, hmm. Jo, det lutar ju mycket åt att någon av oss tar kontakt igen och ses i hemlighet. Hur det nu ska gå med alla barn osv... Eller också rinner det ut i sanden så som det ahr gjort innan. Jag kommer inte att ta nästa kontakt, och jag är osäker på om han kommer göra det eftersom han är så "schysst". Som han sa, "det var härligt att drömma lite". Han kan nog mera låta det vara vid det, en dröm. Men jag vill ha mer!!!

Älskar och älskar min man. Jag har lidit av mild deppighet under hela mitt liv så jag har svårt att känna de där "normala" känslorna. Det är väl därför det blir så påtagligt när det blir så här pirrigt. Men skulle aldrig kunna såra honom genom att lämna honom, han har ställt upp i alla lägen i hela vårt liv tillsammans. Du hör hur knäppt det låter???
  • Anonym (pirrigt)

Alltså ses igen men inte för att ha sex! Mycket viktig poäng... Jag är liksom inte ute efter sexet, utan MYSET och kontakten/humorn/själen... Har aldrig haft någon större sexdrift så jag skulle aldrig vara otrogen "på riktigt" utan jag vill ha tillbaka tiden som vi hade då...

• lunkentuss

Anonym (pirrigt) skrev 2009-02-08 12:58:14 följande:

himmelsflickan skrev 2009-02-08 12:53:04 följande:
    Du skriver ju exakt det jag behöver höra! Men för sjutton, varför kan man inte bara ta sig i kragen och skärpa till sig? Ta kontroll över sina känslor? Nej, jag vill inte lämna min familj, det finns liksom inte på kartan överhuvudtaget. Jag vill liksom leva i ett drömscenario med min familj och sedan ha honom vid sidan om som det mest naturliga i världen, accepterat av alla. Umgås mer, hmm. Jo, det lutar ju mycket åt att någon av oss tar kontakt igen och ses i hemlighet. Hur det nu ska gå med alla barn osv... Eller också rinner det ut i sanden så som det ahr gjort innan. Jag kommer inte att ta nästa kontakt, och jag är osäker på om han kommer göra det eftersom han är så "schysst". Som han sa, "det var härligt att drömma lite". Han kan nog mera låta det vara vid det, en dröm. Men jag vill ha mer!!! Älskar och älskar min man. Jag har lidit av mild deppighet under hela mitt liv så jag har svårt att känna de där "normala" känslorna. Det är väl därför det blir så påtagligt när det blir så här pirrigt. Men skulle aldrig kunna såra honom genom att lämna honom, han har ställt upp i alla lägen i hela vårt liv tillsammans. Du hör hur knäppt det låter???
    Man blir knäpp av sånna här känslor (i know)
    Det du skriver, att du har lite svårt att känna "dom normala" känslorna... Då kan det vara farligt att söka "bekräftelse" nån annanstans. Nykär är man inte hela livet (tyvärr) utan det övergår sen till vardaglig kärlek :)

Allvarligt talat, hur många har inte velat ha kvar sin trygga tillvaro hemma med man o barn, men samtidigt ha en snygging att träffa lite då o då Skulle tro att det är ganska vanligt, hehe.. Men som sagt, dom känslorna får inte gå överstyr och bli "allvarliga".
Svar på tråden Ååå, jag blir knäpp! Har sån ångest, fått kontakt med min ungdomskärlek men båda är gifta...