Ni som har/haft kräkbarn, när slutade dom kräkas?
Ja som rubriken lyder, när slutade kräkningarna?
Ja som rubriken lyder, när slutade kräkningarna?
Hej!
När sonen var 13 månader slutade han kräkas.
Min tjej hade gastroesofagal reflux, och kräkningarna slutade när hon började äta fast föda typ. Jag började med smakportioner så fort hon blivit 4 månader, just för att få stopp på kräkningarna.
Ja de beror ju på vad kräkningarnas orsak är,, Med min yngsta så handlade om reflux o han har slutat kräkas i den omfatting som han gjorde som bebis, Han är 2 år, men han har fortfarnade reflux bekymmer och får medecin för detta,
Men Själva matkräkandet slutade runt 13-15 mån ålder då maten inte innehåller lika mycket välling eller ersätting,,
Säger som happy2: Det ständiga kräkandet slutade i ettårsåldern, men han har fortfarande uppstötningar och kräks vid ansträngning (typ om han blir uppspelt eller hoppar loss lite för mycket). Nu är han 20 månader.
Han är tio månader och kräks fortfarande om han får välling annat än innan sovstunder. Riktig mat och gröt stannar kvar i magen.
Pojken 5 månader
Flickan 10 månader
8½ månad för stora.....och det gick över en natt. Vi var så förvånade men det visade att det verkligen handlade om en fysisk defekt som hade växt ihop - och när det var stängt så var det!
Ja, för oss berodde det också på reflux, dvs omogen magmun. Vid 13 månader hade den tydligen växt färdigt.
För oss hjälpte det inte ett dugg att han började med fast föda. Spyorna blev bara äckligare...
Min hade slapp magmunn, han slutade nästan helt när han var 6 mån och bara åt pure, nu är han 1 år och ibland kan det komma en lite kräk, men det är max en gång om dan.
Får man göra ngn undersökning för att ta reda på vad kräkandet beror på? Min lilla e drygt 8 mån å kräker än..