När nära anhörig dött,vad gäller vid ledighet vid begravning?
Någon som vet om jag har rätt att vara ledig från arbetet för att åka på begravning?
Min farfar har nu fått somna in...efter många års sjukdom...
Någon som vet om jag har rätt att vara ledig från arbetet för att åka på begravning?
Min farfar har nu fått somna in...efter många års sjukdom...
Ja, det är väl brukligt att man får ledigt med lön vid sådana tillfällen. Hos oss även för restid osv
olika på olika fack tror jag!
jag fick vara ledig med lön då min svärfar begravdes. "enskild angelägenhet " kallades den dagen...
Ledig med lön bör gälla hos de flesta företag.
Samma sak hos oss, man kan få ledigt med lön för "enskild angelägenhet" när det handlar om en nära anhörig. Det är dock olika med olika avtal.
okej..får ringa jobbet i morgon...arbetar på ett stort företag men man vet ju aldrig...tack för alla svar!
ja,jag tror de flesta har att man får vara ledig med lön-det som kan skilja är nog var man drar gränsen för NÄRA anhörig........
en del kanske bara ser att närmsta familjen,mamma/pappa o syskon tex......
man måste kolla m sin arbgivare.
men jag är väl mer nära anhörig med min farfar en med med mina svärförädlrar????
Jag jobbar på ett litet företag, och fick ledigt med lön när min mormor skulle begravas.
virrigavirre-ja! men jag menar bara att olika fack säkert kan HA olika "regler" för det!!
menade INTE att jag var mer nära min svärfar än du är /var din farfar!!