• lyckan2008

Valfri klädsel på bröllop? Vad e passande o inte?

är bjuden på en bröllopsfest inom kort odet är "valfri klädsel" . Vad får man ha då? Färg?
    Själva vigsela skedde ifjol så detta e fest o middag.
    Jag har en klänning som är svart med silver rankor på. Får man ha det eller är det aja baja med svart?

Hjälp mig!!!!

• Svar på tråden Valfri klädsel på bröllop? Vad e passande o inte?
  • OopsyDaisy

Inger: Vad innebär valfri klädsel både för man och kvinna? Vi skall på kyrkbröllop i september.
    Magdalena Ribbing: Valfri klädsel är välment av inbjudarna men tyvärr en av de dummaste klädkoderna som finns för fester. Den ställer bara till krångel för gästerna som inte vet om de ska mörk kostym eller jeansnivå. Men klär du dig på nivån Kavaj, alltså en hygglig vanlig gåbortsklädsel, så kan det inte bli alltför fel.

Så här säger Magdalena Ribbing, etikettexpert (http://www.tv4.se/1.551333/2008/07/22/brollopschatt_med_magdalena_ribbing)

• Richael

Eftersom det är fest ni ska på och inte bröllop med ngt eventuellt besök i kyrkan så tycker jag att svart går alldeles utmärkt.

Är det bröllop+fest samtidigt, med valfri klädsel, så hade det mesta utom möjligen helvitt fungerat - då bruden enl tradition ska vara ensam om den färgen.

Svar på tråden Valfri klädsel på bröllop? Vad e passande o inte?