• Miraklet09

Typiska tecken på pojke/flicka???

Ni som fött barn, ni som har fakta sidor

vad är typiska tecken man väntar ett visst kön,
     brukar det stämma

E
  • Svar på tråden Typiska tecken på pojke/flicka???
  • HelleGbg

allt är ju bara skrock..sen är det upp till var och en att tro på det.

Mitt första barn är en kille.
    Hade bara liten mage, fin i hyn,mådde ej så illa.

Nu är jag gravid i v 36,väntar enligt ul en tös,jag har gått upp mängder med kilon,haft taskig hy till och från(nu bra)håret6 ostyrigt,Och mått så illa!!!
    '
    ;Men som sagt,detta är bara skrock. Man ska ta det med nypa salt.

• tolallik

På mig stämde det med sonen. Hade inget illamående med honom, hyn var fin och naveln ploppade ut tidigt. Det är några typiska tecken för pojke

~~ Oliver 050817 ~~Änglapojken f.d 070907~~ BF 090625 (v21) ~~
  • ludenben

Det finns inga typiska tecken... det är bara myt och skrock alltihop.
    Magen tex beror på hur bebisen ligger, inte vilket kön det är.

BF 23/4- 09
  • Miraklet09

Hehe ah jag vet det skrock men alltid roligt att se

E
  • La Lola

Det är såklart bara myter/skrock....

*mamma till Alma 8 år, ev planerat snitt med nr 2 runt den 4 mars.
  • La Lola
    tolallik skrev 2009-02-08 15:54:51 följande:
    På mig stämde det med sonen. Hade inget illamående med honom, hyn var fin och naveln ploppade ut tidigt. Det är några typiska tecken för pojke
    Jag mådde aldrig illa, hyn var fin; födde en tjej.

Skrock som sagt.
    *mamma till Alma 8 år, ev planerat snitt med nr 2 runt den 4 mars.
  • Miraklet09
    La Lola skrev 2009-02-08 15:59:08 följande:
    Jag mådde aldrig illa, hyn var fin; födde en tjej. Skrock som sagt.
     haha ja men ändå roligt att gissa

jag fatta inte varför de flesta i min omgivning tror tjej
    E
  • ludenben

Dessa två graviditeter är helt olika varandra. Sist fick jag en pojk. Mådde illa som en gris större delen av graviditeten och ingen matlust eller godislust, massa halsbränna.
    Denna har jag bara haft lite illamående. Och mindre halsbränna men mer foglossning och ryggont. Mer matlust och sugen på gott hela tiden. Och i magen ligger.... också en pojk

BF 23/4- 09
  • Mollie77

Min bästa graviditet var med tjejen..Iof massa halsbränna men har haft ett välbefinnande hela tiden..ingen dålig hy inget risigt hår

Nu är hon här 20090128:Miranda
  • HelleGbg

hade man bara kunnat gå på skrock får man ju lägga ner ul.
    Alltså,detta ska bara ses som underhållning.

• Miraklet09
    ludenben skrev 2009-02-08 16:02:16 följande:
    Dessa två graviditeter är helt olika varandra. Sist fick jag en pojk. Mådde illa som en gris större delen av graviditeten och ingen matlust eller godislust, massa halsbränna. Denna har jag bara haft lite illamående. Och mindre halsbränna men mer foglossning och ryggont. Mer matlust och sugen på gott hela tiden. Och i magen ligger.... också en pojk
     Haha detlustigt
    Mollie77 skrev 2009-02-08 16:11:41 följande:
    Min bästa graviditet var med tjejen..Iof massa halsbränna men har haft ett välbefinnande hela tiden..ingen dålig hy inget risigt hår
     typ som mig då hehe det skumt det där, få se vad det popar ut

KAN man se könet på UL i vecka 12-13???
    E
  • Miraklet09
    HelleGbg skrev 2009-02-08 16:21:11 följande:
    hade man bara kunnat gå på skrock får man ju lägga ner ul.Alltså,detta ska bara ses som underhållning.
     ja der föstår jag med
     men alltid roligt att se lite sådär hur deet stämmer

ja skratta fortf åt mamma och andra som går efter magarnas form
     alla är vi olika hallå liksom, haha nästan skratt retande vad folk tror på sånt ig

men för mig är det bara roligt att gissa
    E
  • fjärilflickan

Visst är det roligt att spekulera i kön. Fick först en tjej, sedan en kille. De graviditeterna var helt olika så jag trodde att det berodde på olika kön. Tredje graviditeten var en typisk tjejgraviditet, var helt säker och inställd på tjej. När ul sedan visade kille trodde jag nästan bm hade fel.
    Är nu gravid med nr 4 och ska på ul den 4/3 och ska även kolla könet om det går. Vågar inte spekulera alls innan dess, är rädd för att vara FÖR inställd på ett visst kön.
    Killarna har däremot varit mycket mer vilda i magen, tjejen var lugnare. Sedan låg tjejens hjärtljud högre på slutet av graviditeten.

• Miraklet09
    fjärilflickan skrev 2009-02-08 19:00:55 följande:
    Visst är det roligt att spekulera i kön. Fick först en tjej, sedan en kille. De graviditeterna var helt olika så jag trodde att det berodde på olika kön. Tredje graviditeten var en typisk tjejgraviditet, var helt säker och inställd på tjej. När ul sedan visade kille trodde jag nästan bm hade fel. Är nu gravid med nr 4 och ska på ul den 4/3 och ska även kolla könet om det går. Vågar inte spekulera alls innan dess, är rädd för att vara FÖR inställd på ett visst kön. Killarna har däremot varit mycket mer vilda i magen, tjejen var lugnare. Sedan låg tjejens hjärtljud högre på slutet av graviditeten.
     tack

hehe ah jag har med hört att killar är mer aktiva

ska bli spännande att se
    E
  • Mollie77
    krillesfruga skrev 2009-02-08 19:02:16 följande:
     tack  hehe ah jag har med hört att killar är mer aktiva  ska bli spännande att se
    vår tjej var oxå vild i magen
    Nu är hon här 20090128:Miranda
  • Miraklet09
    Mollie77 skrev 2009-03-08 13:18:02 följande:
    vår tjej var oxå vild i magen
    Haha ah jag tror det oxså handlar om generna
    jag tror maken var mer harmonisk unge  hahhaah om den blir lik mig lär min make
    döööööö av skratt och dövhet, för han tycker ja prata högt (medfödda fel på örona)
     vilket gör att ja hör mindre än normalt :-/
    E
  • NiXxI

Hur kommer det sig att så många kommenterar att det är skrock? Tror ni TS är dum eller har ni bara inte läst vad hon skriver?

Tycker det också är kul trots att jag vet mycket väl om att det är skrock och att inte ens ett köns-ul är 100% säkert.

Med mina tjejer vart det olika, men ändå lika.

Lika:
    Mådde hemskt illa med båda,
    hade tråkig, glåmig hud,
    håret växte abnormt fort,
    mycket sexdrömmar om tjejer
    hicka i magen massor
    gulare urin
    kände mig ful
    Låg mage med båda

Olika:
    Gick upp 6½ kg med första
    Gick upp 34 kg med tvåan
    Hade höga hjärtljud med ettan (140-152)
    Låga med tvåan (125-128)
    Hormonrand med tvåan över hela magen

Nu väntar jag trean och den är helt olik de andra två...ska bli spännande att se

jahapp
  • Miraklet09
    NiXxI skrev 2009-03-13 12:05:44 följande:
    Hur kommer det sig att så många kommenterar att det är skrock? Tror ni TS är dum eller har ni bara inte läst vad hon skriver?Tycker det också är kul trots att jag vet mycket väl om att det är skrock och att inte ens ett köns-ul är 100% säkert.Med mina tjejer vart det olika, men ändå lika.Lika:Mådde hemskt illa med båda, hade tråkig, glåmig hud, håret växte abnormt fort,mycket sexdrömmar om tjejerhicka i magen massorgulare urinkände mig fulLåg mage med bådaOlika:Gick upp 6½ kg med förstaGick upp 34 kg med tvåanHade höga hjärtljud med ettan (140-152)Låga med tvåan (125-128)Hormonrand med tvåan över hela magenNu väntar jag trean och den är helt olik de andra två...ska bli spännande att se
    Tack för ditt svar

Oj vad häftigt att ha så olika

Jag har bara gått upp 1.2kg ungefär :-/
    Hoppas det normalt, ja är ju överviktig sedan början så..

enligt bm är jag i vecka 13+3 idag (vecka 14) så det inte så jätte långt gånget
    bara glad om jag slipper för mkt vikt på extra hullet {#lang_emotions_dreamer}
    E
Svar på tråden Typiska tecken på pojke/flicka???