Typiska tecken på pojke/flicka???
Ni som fött barn, ni som har fakta sidor
vad är typiska tecken man väntar ett visst kön,
brukar det stämma
Ni som fött barn, ni som har fakta sidor
vad är typiska tecken man väntar ett visst kön,
brukar det stämma
allt är ju bara skrock..sen är det upp till var och en att tro på det.
Mitt första barn är en kille.
Hade bara liten mage, fin i hyn,mådde ej så illa.
Nu är jag gravid i v 36,väntar enligt ul en tös,jag har gått upp mängder med kilon,haft taskig hy till och från(nu bra)håret6 ostyrigt,Och mått så illa!!!
'
;Men som sagt,detta är bara skrock. Man ska ta det med nypa salt.
På mig stämde det med sonen. Hade inget illamående med honom, hyn var fin och naveln ploppade ut tidigt. Det är några typiska tecken för pojke
Det finns inga typiska tecken... det är bara myt och skrock alltihop.
Magen tex beror på hur bebisen ligger, inte vilket kön det är.
Hehe ah jag vet det skrock men alltid roligt att se
Här är en sida med en lista med typiska tecken för flicka/pojke: http://www.dahlstrand.com/baby2_skrock.html
Det är såklart bara myter/skrock....
Dessa två graviditeter är helt olika varandra. Sist fick jag en pojk. Mådde illa som en gris större delen av graviditeten och ingen matlust eller godislust, massa halsbränna.
Denna har jag bara haft lite illamående. Och mindre halsbränna men mer foglossning och ryggont. Mer matlust och sugen på gott hela tiden. Och i magen ligger.... också en pojk
Min bästa graviditet var med tjejen..Iof massa halsbränna men har haft ett välbefinnande hela tiden..ingen dålig hy inget risigt hår
hade man bara kunnat gå på skrock får man ju lägga ner ul.
Alltså,detta ska bara ses som underhållning.
Visst är det roligt att spekulera i kön. Fick först en tjej, sedan en kille. De graviditeterna var helt olika så jag trodde att det berodde på olika kön. Tredje graviditeten var en typisk tjejgraviditet, var helt säker och inställd på tjej. När ul sedan visade kille trodde jag nästan bm hade fel.
Är nu gravid med nr 4 och ska på ul den 4/3 och ska även kolla könet om det går. Vågar inte spekulera alls innan dess, är rädd för att vara FÖR inställd på ett visst kön.
Killarna har däremot varit mycket mer vilda i magen, tjejen var lugnare. Sedan låg tjejens hjärtljud högre på slutet av graviditeten.
Hur kommer det sig att så många kommenterar att det är skrock? Tror ni TS är dum eller har ni bara inte läst vad hon skriver?
Tycker det också är kul trots att jag vet mycket väl om att det är skrock och att inte ens ett köns-ul är 100% säkert.
Med mina tjejer vart det olika, men ändå lika.
Lika:
Mådde hemskt illa med båda,
hade tråkig, glåmig hud,
håret växte abnormt fort,
mycket sexdrömmar om tjejer
hicka i magen massor
gulare urin
kände mig ful
Låg mage med båda
Olika:
Gick upp 6½ kg med första
Gick upp 34 kg med tvåan
Hade höga hjärtljud med ettan (140-152)
Låga med tvåan (125-128)
Hormonrand med tvåan över hela magen
Nu väntar jag trean och den är helt olik de andra två...ska bli spännande att se