• Anonym

Kan man få bidrag till möbler och liknande från Socialtjänsten?

Jag har blivit ensamstående efter ett antal år som sambo, orkar inte gå in på detaljer. Eftersom jag är arbetssökande och bara har aktivitetsstöd så har jag en tid på Socialtjänsten i slutet av februari. Min fundering är, jag har hört att man kan ansöka om tex möbelbidrag från dem, stämmer det och hur fungerar det? Det enda jag äger är en säng och det är det enda jag har i lägenheten också. Snälla, någon som vet hur det fungerar? Inga påhopp om att jag kommer att söka ekonomiskt bistånd för det är en nog utsatt situation som det är redan.

• Svar på tråden Kan man få bidrag till möbler och liknande från Socialtjänsten?
  • Anonym

Fast har ni inte köpt något mer genemsamt?

• Kalle Karls mamma

Ja du kan få bidrag till möbler

Man ska inte va så jävla rädd för att drunkna så man inte ser land i sikte....
  • hannizen

Ja, du kan söka till möbelbidrag.. Du ansöker om ekonomisk bistånd.. Skriver ett vanligt a4 papper hemutrustning.. skriver in vad du behöver,du kan få upp till 8000 kronor. Lämnar in det sen får du beslut

• Anonym

Ja man kan få bidrag till möbler från soc.Vet inte exakt hur man ansöker, du får ta upp det på ditt första möte.

• Anonym

Nej eftersom jag har saknat inkomst utan de fyra år vi bott tillsammans har vi inte köpt något gemensamt. Kan man få ända upp till åtta tusen kronor?? Vill bara ha så jag får råd med en enkel soffa, nån liten tv, kanske till och med ett köksbord och nån stol... Kräver inte mycket alls.

• Anonym (soc?)

Det är olika i olika kommuner men har du redan socbidrag så kan du nog söka. Ursäkta jag frågar men hur får man aktivitetsstöd? Vart söker man det?

• pillerill33

Oavsett om du varit utan inkomst så är det väl så att saker man köpt till gemensamma boendet ska ingå i en bodelning eller har jag fattat sambolagen helt fel????

• Anonym

pillerill33 skrev 2009-02-08 17:13:52 följande:

Oavsett om du varit utan inkomst så är det väl så att saker man köpt till gemensamma boendet ska ingå i en bodelning eller har jag fattat sambolagen helt fel????
    Skit samma. Jag äger ingenting och min fråga var om man hade rätt att söka bidrag.. Vill ändå inte ha något av det han har tagit med sig.
  • Anonym (soc?)

Anonym skrev 2009-02-08 17:18:25 följande:

pillerill33 skrev 2009-02-08 17:13:52 följande:
    Skit samma. Jag äger ingenting och min fråga var om man hade rätt att söka bidrag.. Vill ändå inte ha något av det han har tagit med sig.
    Du har rätt at söka bidrag oavsett
  • sasssyy

det är olika från kommun till kommun.. jag fick över 11.000 men jag har en son också så hans möbler ingick ju i den summan.Porslin hade jag med mig men inte en enda pryl till förutom kudde och täcke till mig själv..

Svar på tråden Kan man få bidrag till möbler och liknande från Socialtjänsten?