Wii fit,bra träning för att gå ner i vikt?Vad tycker du?
Sitter och diskuterar med sambon om vi borde köpa ett wii fit eller inte.
Sitter och diskuterar med sambon om vi borde köpa ett wii fit eller inte.
Det är jag oxå nyfiken på!
Jag är oxå nyfiken på detta, är jätte sugen på att köpa en!
Jag har en och det är kul (gillar annars inte precis TV-spel) men om den funkar för att gå ner i vikt vet jag inte precis. Det är ingen effektiv träning eftersom det är korta sekvenser då du är aktiv och sen åter till huvudmenyn för att välja nån annan aktivitet. Yogan gillar jag, det är jobbigt men inte så att jag får upp nån puls eller känner att det är nån konditionsträning. Men visst är det kul. Däremot boxningen (som man inte behöver fit-plattan till) är grymt jobbig.
wii fit är ngt jag starkt kan rekomendera!! Gick upp kl.8.00 innan sonen på snart 7 månader vaknade imorse och körde igång med lite yoga.. Och ja man går ner i vikt om man tränar regelbundet och äter nyttigt och bra ;)
Vad kostar ett Wii? Vad behöver man köpa till för att kunna träna tex yoga?
låter härligt!!!!
Jag har det hemma och jag känner när jag håller på att det tar och jag får träningsvärk. Det gäller bara att ta sig tid och ställa fram det och köra igång. Dock lättare än att ta sig iväg när man har bebis... Jag skulle tvinga han att köpa en. :)
Visst kan man använda wiifit till träning av kondition och för att gå ner i vikt. Det finns ju möjlighet att välja "aerobic-pass" t ex step-up och jogging som man kan ställa in på 30 minuter och träna framför sitt favoritprogram på TV:n.
Det är superbra tycker jag som vissa dagar jobbar så långa dagar att jag inte hinner gå på gym. Detta ger mig möjligheten att hålla en regelbundenhet i mina träning.
Här är ett annat tips:
Wii fitness coach
www.discshop.se/shop/ds_produkt.php&id=72426&lang=se&subsite=games&&ref=
Jag tycker att det är jättekul och har tillsammans med bra mat gått ner en klädstorlek på knappt en månad och blivit starkare och piggare. Jag har flera mil till närmsta gym och två småttingar hemma så det är inget alternativ för mig, så jag är väldigt glad att wii fit finns.
Jag har provat WII fit och det var jättekul samtidigt som man får motion.Jag kommer definitivt att köpa en när min plånbok tillåter
Jag håller fortfarande på att diskutera med gubben...Han är tjurig den jäkeln..Han tycker det är att slösa pengar och att jag gott kan gå ut och promenera istället...Men jag ska fortsätta tjata,ngn gång måste han ju ge med sig=)
jag tyckte det var kul i ungefär en vecka, sen var jag trött på det. för mycket dötid i spelet, kass musik och de skulle haft hela pass istället för fristående övningar.
nåt jag nog aldrig kommer tröttna på är dansmatta. det är nog den roligaste träningen jag vet! var uppe på nästsvåraste nivån när jag blev gravid, och nu har jag sänkt kraven lite för jag orkar inte lika mycket som förut.
det här är dansmatta för den som inte vet
Fisk i en skål skrev 2009-02-10 16:01:47 följande:
Det är så olkika hur mycket ett wii kan gå på. Men gå in på www.game.se så kan ni spana in själva.. Sedan så får game även in begagnade wii med spel och annat till.. Då kan man ju få ett nästan nytt för mindre pengar