• augustin

Hur stora är era barns rum?

Går i om byggnadstankar och skall få till några barnrum.

Nu undrar jag hur stora rummen måste vara påett minimum.... Jag har räknat på att om alla tre barnen ska kunna få var sitt rum så blir det 9,5 kvadrat ca per rum...

Vad tror ni? Är det för litet`? Hur har ni det?

• Svar på tråden Hur stora är era barns rum?
  • Zsarah

Dottern sover med oss men hennes lekrum är cirka 10 kvadrat. Hur gamla är barnen?

• Angels Fall First

Jag kan säga så här. Jag har inga egna barn men jag har väl varit ett Och det bästa rummet jag har haft var inte ens ett rum, jag bodde bakom ett par bokhyllor ute i vardagsrummet och där fanns det plats för en säng och ett stort skrivbord och sen en liten gång till sängen. Jag var hur nöjd som helst båda omgångarna jag bodde där, nu var jag kanske runt 11-12 år första gången och 19 år andra. Men ändå. Jag trivdes när det var litet.
    Jag hade ett större rum ett tag också men det var inte alls lika hemtrevligt, och det var väl kanske på runt 10 kvm så...
    Sen delade jag rum med min lillebror (skiljer två år) när jag var liten, det fungerade också men sen när man blir större så är egna rum att föredra om det går, enligt mig.

People like you are the reason people like me need medication
  • Yinsan

Våra barnrum är srax under 10 och det fungerar jättebra, jag själv är uppväxt på 2x4 och det var så avlångt att det var för svårmöblerat etc, mer fyrkantiga rum ger mer rymd och lättare att möblera. Tycker det låter som bra storlek!

• LuMa

Vi bygger nu och ungarna får större rum än oss.
    Deras rum blir 13 kvm vardera medan vårt blir 12.

• augustin

Okej, men då låter det okej i mina öron. Mina barn är drygt 4 och 3 samt 10 månader... Just nu delar de två äldre barnen rum och lillan sover med oss, men det blir mer och mer uppenbart nu när äldsta tjejen får kompisar på besök att hon är i behov av eget rum. Och pojken på tre behöver en fristad Lillans rum har vi tänkt ha i fil med vårt sovrum dock med dörr till, men så att det är öppet och direkt i anslutning till vår säng

• rosakaninen

Våra barn har 9,5 kvm men jag tycker det är i minsta laget. Nu ska vi bygga ut och då blir deras rum ca 12-13 kvm vilket känns lagom.

• hally

Dotterns rum är 15 kvm och sonens 11 kvm. Men nog skulle de klara sej med mindre. Vi hade först tänkt dela av dotterns (bredda lite först) och då hade de rummen blivit ca 8,5 kvm vardera. I minsta laget tycker jag, men när de blir äldre tror jag ändå de föredrar varsitt litet mot att måsta dela.
    9,5 tror jag absolut räcker till! Man kan ju göra smarta möbleringar för förvaring så de får lite yta över ändå. Lycka till!

• augustin
    hally skrev 2009-02-12 15:28:33 följande:
    Dotterns rum är 15 kvm och sonens 11 kvm. Men nog skulle de klara sej med mindre. Vi hade först tänkt dela av dotterns (bredda lite först) och då hade de rummen blivit ca 8,5 kvm vardera. I minsta laget tycker jag, men när de blir äldre tror jag ändå de föredrar varsitt litet mot att måsta dela. 9,5 tror jag absolut räcker till! Man kan ju göra smarta möbleringar för förvaring så de får lite yta över ändå. Lycka till!
    Ja, så tänker jag också.... Å smarta förvaringar. Jag mnear under sängen tex och att de har en egen byra med sina kläder i på sitt rum. När de sen börjar skolan kan man ju köpa loftsängar så blir ju ändå golvytan större. Då kan man ju fixa skrivbord under sängen....

Tack
  • Maria222

9,5 kvadrat är min sons rum. Han är snart 2 år och det är lagom storlek.

Mamma till Kevin född 0706.
  • musli

Hannas rum lär vara ca. 12 kvm skulle jag tro. Hon har inte större rum än oss, finns ingen anledning till det. Vårat sovrum kommer att bli mellan 20 och 24 kvm efter renoveringen. Första 2 åren bodde Hanna i en kammare på ca. 5 kvm, funkade utmärkt!

Äntligen har nummer två fastnat!!!!!!!
Svar på tråden Hur stora är era barns rum?