• Mummy

Jag ska åka till Graceland, Memphis!!!

Firade min 25-årsdag igår med släkten och fick världens bästa present! Pengar till en Memphisresa. Tänk att JAG ska få åka till Graceland, en dröm sedan 10 år tillbaka.
    JAG ska få gå in i Elvis hus, besöka hans grav.

Guuud, vad jag längtar!!

Någon som vart i Memphis och har tips om boende eller andra aktiviteter?

• Svar på tråden Jag ska åka till Graceland, Memphis!!!
  • linnma

Hej,

Lyckost. Har varit på Graceland för ett antal år sedan. Det är stort, Elvis grejor överallt. Det var spännande att få gå runt i huset. Dock så fick man inte gå upp på övervåningen. Jag tog lite kort men blev stoppad av en vakt, man fick inte fotografera inne i huset. Kul att ha varit där, skulle gäran åka dit igen.
    I övrigt så vet jag inte så mycket om Memphis, vi stannade aldrig där . Men kolla på tripadvisor.com, där kan man få jättebra tips.

• Bebbe2006

Jag har varit där, och det var en stor besvikelse.

Huset är inte stort med dagens mått mätt. Man får inte gå runt själv, utan fraktas runt och får trängas med de andra (gamlingarna). Man åker buss fram och tillbaka från ett center, och man får inte alls gå omkring själv något. Man får inte fotografera med blixt inne i huset, och filma får man inte göra öht inom området. Jag hade planerat att göra en video och sedan lägga på Elvis-musik efteråt, men icke.

Glöm inte att besöka Sun studios i stan också. det var ju ändå där som Elvis började sin karriär.

Om man verkligen är Elvis-fan så är det ju en kul grej att åka dit, men annars är det ingenting. Vi gjorde Graceland på en halv förmiddag.

Men om man verkligen avgudar Elvis, så visst. Helt klart värt ett besök. Se till at planera in något annat på resan också. Att resa ända dit bara för Graceland känns onödigt.

• Bebbe2006

Usch, kanske lät neagtivt...

Jag är bara fortfarande så sur för att jag inte fick filma Graceland. :P

Jag är inte direkt någon "riktig" Elvis-fan. kanske var det därför jag inte tyckte att det var så mycket att se. Men det är inte alls så sagolikt som i reklamen.

• Mummy

Det finns ju en anledning till att man inte får fota med blixt, och jag ser inget konstigt i om man inte får gå runt själv.

Svar på tråden Jag ska åka till Graceland, Memphis!!!