• mamma är bäst

Försäkra smådjur (kanin, marsvin mfl)?

Har precis fått hem två marsvin. Funderar nu på om jag borde försäkra dem. Tänker på min lilla hamster som fick cancer och avlivades. Nu var det ju ingen tvekan eftersom han var gammal och operera en hamster inte är det lättaste. Men rent ekonomiskt hade det nog inte heller funkat.

Hur resonerar ni som har kaniner och marsvin - försäkrar ni dem? Och i så fall - vilket bolag anlitar ni och vad kostar det per månad?

• Svar på tråden Försäkra smådjur (kanin, marsvin mfl)?
  • Hannah76

Vi hade våra marsvin föräkrade hos Agria. Har för mig att det kostade ca 300 kr/år för ett och att vi fick rabatt för det andra.

• Vofflis

Jag hade mina marsvin försäkrade hos agria, det kostade mig 54 kronor i månaden för båda två. Då var det en självrisk på 700 kronor samt så får man betala 20% på kostnader utöver det. Jag var aldrig till vet. med mina men behöver man åka nån gång så tjänar man ju lätt in pengarna man lägger ut på försäkringen. Det känns tryggt att ha en försäkring så man vet att man har råd att ta djuren till vet. ifall det behövs!

• dellelgarin

Jag har mina marsvin försäkrade hos Agria, jobbar även med försäkringsförmedling på just hund, katt och smådjur så undrar du något så skicka mig ett meddelande
    Eller om jag skall hjälpa dig med försäkringen

Jag har det bra här på åkern
Svar på tråden Försäkra smådjur (kanin, marsvin mfl)?