• Nyfiken73a

Kittlar till i magen....

Hejsan!

Jag går in i v.15 imorgon. Känner då & då nån liten kittling i magen som jag aldrig känt förut..bara nån kort sekund då & då....Kan det vara fostret som jag känner där inifrån..? Jag e ju gravid för första gången,så jag vet ju inte riktigt hur de ska kännas och när man kan kan börja känna nåt sånt här innan sparkarna kommer igång....

• Svar på tråden Kittlar till i magen....
  • andra

Det kan säkert vara bebisen! Mysigt! Snart märks det mera.

• lizagirl

Jag var i vecka 13 med båda mina barn :)
    Det är ju sparkar du känner!
    GRATTIS

♥ Julia & Alice ♥
  • karet

Jadu, jag har ingen aning vad det är, men jag vet att jag känt likadant från ungefär v14-15, men vet inte alls om det är bebis eller om det är något annat.

Jag har iaf bestämt mig för att räkna första riktiga sparken jag känner som första "grejen".

Fast det är ju rätt fascinerande med den där "kittlingen" ;)

• maneten

Jag tror att du känner bebis! Jag väntar min andra och med första kände jag inte förrän i vecka 22, för då visste man inte hur det skulle kännas. Nu med andra tycker jag redan att jag känner precis som du säger, kittlingar, ganska svaga. Ibland några gånger på raken. Nu känner jag ju igen känslan från sparkarna fast dessa såklart är mkt svagare. Kul att känna att det finns något därinne, det gör det lite verkligare.

• Bombus

Grattis!!! kul att känna bebben simma runt hihi

• Heavenlie

Jag har känt precis såna i två veckor ungefär och i går kväll kände jag den första "riktiga" (alltså som jag kan vara säker på) kittlingen i magen. Jag är nu i vecka 16 (15+5) så jag går in i 17 på tisdag. Men vad häftigt det var att känna den där "kicken" förut!

• Sirendes

Jag kände ett litet sprattel idag, helt plötsligt! Är bara i vecka 12 med andra.. Med första kände jag inte förrän i vecka 17! Kändes inte alls som "gasbubbel" som man ibland kan missta för fosterrörelser annars, utan mer kittlande! Så mysigt..

• joyzi

jag kände för ett par dagar sen lite som en vibration nedanför naveln..det kan väl inte ha varit tarmarna för jag har aldrig känt så innan. Det måste ha varit bebisen? nån som känt så? eller det kanske är samma som andra beskriver som en "kittling"?
    Är i vecka 17 idag, första barnet.

• joyzi

känns helt otroligt att det faktiskt finns nåt som rör sig därinne!Började tvivla haha! har ju mest känt mig småfet o jävlig haha! Glad

Svar på tråden Kittlar till i magen....