• sallybuse

Undulaten är tyst

Hur långt tid tar de innan undulaten kvittrar.Jag jobbar som personlig assistent och min brukare har köpt en fågel en grön och fick namnet Pelle.Och han har haft den i ca 14 dagar och jag var där igår kväll och inatt.Och lite i morse.Och jag hörde inte den en ända gång.Hur långt tid tar de innan den kvittrar lite.Blev lite förvånad att jag inte hörde den en gång.Finns här någon här som vet

• Svar på tråden Undulaten är tyst
  • viseversa

kanske är den ledsen och ensam. undulater är flockdjur och mår inte bra av att inte ha en kompis. Min veninna hadde två undelater och dom kvittrade MASSOR!

• Isamia

Kom den från en flock och nu plötsligt blivit ensam, dessutom i en ny miljö, så är det troligt att den är deppig nu och mår inte bra psysikt... och då kvittrar dom inte.
    Man måste som matte/husse försöka ge dom mycket sällskap och stimulans om man inte vill ha en kompis till dom. Gör brukaren det? Kan du inte fråga brukaren om den låter mer när du inte är där?

• litenskatt

Man ska inte ha undulater ensamma eftersom de är flockdjur. Han är antagligen deprimerad & vill ha en kompis. Vi hade en undulat först i några veckor, han sa inte ett knyst. Vi skaffade en kompis till honom & han blev mycket gladare :) .. Så.. skaffa en kompis till honom :)

• sallybuse

Tack för era svar.Men när dom köpte fåglen så frågade dom om dom skulle köpa en till Och de tyckte dom inte.För då blir dom inte så tama.Och sen så skulle dom inte ha en spegel till han för då tar de längre tid till att dom blir tama.För då tror fåglen hela tiden att den har en kompis.Han är jätte glad för sin fågel och pratar med den.Och har lagt in sin hand i buren så den skulle bli lite tam.Jag ska vara där på tisdag igen så¨får vi se om den kvittrar nått då.

• litenskatt