Tips på bra drickmugg som inte läcker!
Ska köpa en pipmugg. Skluue vilja ha lite bra förslag på muggar som inte läcker, är greppvänliga och lätta att dricka ur. Någon som vet?
Ska köpa en pipmugg. Skluue vilja ha lite bra förslag på muggar som inte läcker, är greppvänliga och lätta att dricka ur. Någon som vet?
Tupperware har en jättebra mugg som inte läcker och där pipen är mjuk. Kostar ca. 149 kr
Kanske lite yrt men vi gillar den och den funkar kanon
Köpte på en leksaksaffär, BRIO. Men finns liknande även på Maxi ICA och på Babyproffsen. Det är 6 st för ca 50 kr. De är KANON! Lätta att öppna, läcker inte, greppvänliga, kommer lagom mycket vätska , bara 2 delar. Ingen ventil att hålla reda på eller som är krånglig att sätta dit. Det är 2 i varje färg, även locken. Bildar regnbågsfärg.
Jag har dåliga handleder och har svårt för vissa burkar och liknande men de här är inga problem att få upp, ändå håller de tätt.
Om man inte gör som min ena tvilling, han har utvecklat ett sätt att dänga den i golvet med stor kraft så locket faktisk åker av men han är speciell, har inte sett något annat barn kasta så som honom , leksaker, muggar, skor...
Kommer inte ihåg vad märket heter men tror det vara "First Years" eller liknande, den muggmoddelen som fanns på BRIOleksaksbutiken. Ska försöka kolla runt lite om du inte hittar, hör av dig då!
vi köpte jättebra såna på gekås för mellan 5 o 10 kr
Jag gillar nuks mugg med antispill napp.
First years, tror jag också att det heter, finns bla på Babyproffsen. Vad bra att de är bra! Då ska jag nog också köpa ett gäng! Köpte en Nalle Puh-mugg där för att få mjuk pip då dottern inte fixar de med hård pip ännu, men den hade hur många delar som helst, men funkar jättebra när man väl pillat ihop den.
MAM har en droppfri som finns i de flesta matbutiker. Jag har också en ifrån Babyproffsen som det är nalle puh på
MAM är också bra! Hade den till sonen, men dottern fixar inte den hårda pipen så bra ännu. De har MAMs muggar på vårt dagis till de barn som behöver.
avents tycker vi funkar toppen, köppt samam till baby 2 nu som vi hade till 1an. läcker inte och har mjukpip. och bra handtag.
Mams droppfria var allt annat än droppfri säger jag. Läckte mest hela tiden, i väskan, på bordet etc.
Här fungerar inte anti-spill alls. Vår pojke fattar inte att han måste suga så hårt. Däremot fungerar Esskas billiga muggar kanonbra. Även om man inte har anti-spill-grejen så kommer det inte så mycket ur de två drickhålen som är ganska små. Det är skruvlock, så de läcker inte och är lätta att skruva på och av. Åker heller inte av när de slängs i golvet. Inga handtag, men det gillar vår pojke bättre.
Ikeas drickmugg är överlägsen anser jag...Den enda vi använder