• Anonym (put)

Endoskopisk bukplastik

Hej...

Jag undrar om det är någon här som gjort en endoskopisk bukplastik för o strama upp magmusklerna. Jag har framåtbuktande bukvägg efter graviditet men inte mkt överskotshud.. men pga dessa förslappningar i magmusklerna så har jag som ett häng av nedre magen som känns som en liten påse som hänger och jag känner mig så otillfreds med mig själv pga den och har funderat på buklplastik o från vad jag läste så skulle d kanske vara en endoskopisk bukplastik som passade mig bäst.

Folk fixar brösten om de hänger o så men att fixa magen känns som folk reagerar på.. just det här går ju inte o träna upp... även om man tränar magen, musklerna är ju förslappade och fastnat i uttänjt läge liksom.

Men har någon här gjort en sådan här bukplastik, har ni ev även bilder från före och efter ingreppet? vill gärna höra från nån som har personling erfarenhet av detta.

• Svar på tråden Endoskopisk bukplastik
  • Anonym (jag)

Nej jag har inte gjort det men har oxå läst om det o blev intresserad...så jag väntar nyfiket på svar...

men i mitt fall så har nog magmusklerna gått ihop så i mitt fall får det nog isf bli en vanlig bukplastik...

• Anonym (put)

Jag är så frustrerad på att typ behöva skaka ned den nedre delen av magen i brallorna det är inte jättemkt.. men det är ändå hängigt.. o inte så mkt lös hud. Men det ultimata svaret får man väl hos en kirurg vad som skulle passa en själv.. nu har jag inte tänkt o göra det ännu... vill men sen kanske jag vill ha fler barn o då blir d ju samma igen typ lr e d nån som gjort en bukplastik endoskopisk eller vanlig liten och som sedan blivit gravida och fött barn? Hur blev då magen efter det??

• Anonym (put)

puffar lite så fler kan se tråden

• Sabrina

Jag har gjort buk op.. Bilder finns i galleriet..tarka bilder... före sen efter..

• Anonym (put)

Sabrina skrev 2009-02-10 21:40:16 följande:

Jag har gjort buk op.. Bilder finns i galleriet..tarka bilder... före sen efter..
    lust och berätta lite mer om hur det var och kändes och kostade o så??
  • Sabrina

Det kostade 45.000:- Eferåt gjorde det inte så ont som jag trodde.. Var hos frisören och tvättade håret 2 dagar efter.. Skönare att sitta bakåt än att hänga över badkaret.. man får ju inte duscha på ett tag

Dom tog bort det överflödiga och sen drog dom magmusklerna.. Där kändes det som en rejäl träningsvärk.. Var lite svårt att ta sig upp och ner i sängen första dagarna.. men skulle lätt göra om op om jag måste.. Fråga gärna om du undrar något.. Svårt att veta va man ska skriva om..

• Anonym (put)

Sabrina---> Har du varit gravid efter din operation också lr hur är det? bara undrar för det sägs att man inte ska göra nån bukplastik om man ska bli gravid igen. o jag vet inte till 100% att jag inte ska ha fler barn.. men samtidigt mår jag inte bra över magen nu heller... det här lösa går inte o träna upp hur vältränad jag än blir.

för mig blir d nog bara aktuellt med liten bukplastik.. det är bara nedre delen som är i vägen.. det är jobbigt när jag sitter fast det inte är så jättemkt.. men d känns som d gör ont när d hänger så som ett stort veck liksom.. o hur mkt jag än drar in magen så går d inte..

Hur ont hade du efter o sådär?? jag vill veta precis allt du kan tänka dig o berätta.

• Anonym (put)

betalade du själv och hade du sparat eller tog du lån för o göra det? (ursäkta om d blev för privat fråga) gjorde du HEL bukplastik eller?

• Sabrina

ja jag vart gravid efter.. Hmm jag va klar med barn..men råkade bli gravid

Men dom hade dragit åt så mycket att det gick tillbaka efter..

Jag förstår hur det känns att må dåligt av hängmage.. Gick hos psykolog och var sjukskriven i flera år pgr av magen och hur jag mådde.. Fick som sår under magen som luktade illa i värsta fall.. Nää usch..ångrar inte en sekund av op...

Men jag tycker du ska vara klar med bebis innan du gör den.. För finast resultat.. kan ju bli så att det töjs ut igen..

Jag hade inte så ont efter.. Fick smärtstillande och tog det några veckor.. gick lite saktare första tiden.. gjorde min op i juli.. badade redan i augusti..

Vet att löst skin inte går att banta eller träna bort.. Tror inte din blir lika dyr om det är en liten buk op.. Kolla gärna på hemsidan där jag gjorde min.. www.nackakliniken.se/indice.asp

• Sabrina

jag betalade själv.. hade pengar sparade för operationen...

Ja jag tror det var Hel operation...

• Anonym (put)

jag såg dina bilder.. före och efter... jag har inte alls lika mkt mage som du hade före... men det lilla jag har är ändå i vägen när jag sitter.. det är som en stor ring när man sitter o om man lutar sig fram.. som o ha en badring fast den bara är fram på magen.. och trots att det är så lite.. det är relativt platt ovanför naveln.. men sen går d utför o sitter jag är det som sagt badring.. är smal o slank i övrigt så det är så opropertionerligt till resten av mig liksom.
    O trosorna bara korvar sig pga d där lilla putet som finns.. jag ser ut o vara i början av en grav typ.. när d börjar puta lite där nere.. men d e inte kul...

Därför jag tror att endoskopisk bukplastik kan vara nåt.. att de mest drar åt musklerna för det är verkligen som att de töjts ut (ja de har de ju såklart men att de sean stannat isär lite grann o inte dragit ihop sig såsom de borde om du förstår vad jag menar??

försöker träna o så nu men d där kommer nog aldrig o gå helt bort när musklerna liksom är lite isär inte av lr så.. men de sitter inte nära varandra som de bör..usch vad jag babblar.. hoppas du fattar nå.

• Anonym (put)

jag såg dina bilder.. före och efter... jag har inte alls lika mkt mage som du hade före... men det lilla jag har är ändå i vägen när jag sitter.. det är som en stor ring när man sitter o om man lutar sig fram.. som o ha en badring fast den bara är fram på magen.. och trots att det är så lite.. det är relativt platt ovanför naveln.. men sen går d utför o sitter jag är det som sagt badring.. är smal o slank i övrigt så det är så opropertionerligt till resten av mig liksom.
    O trosorna bara korvar sig pga d där lilla putet som finns.. jag ser ut o vara i början av en grav typ.. när d börjar puta lite där nere.. men d e inte kul...

Därför jag tror att endoskopisk bukplastik kan vara nåt.. att de mest drar åt musklerna för det är verkligen som att de töjts ut (ja de har de ju såklart men att de sean stannat isär lite grann o inte dragit ihop sig såsom de borde om du förstår vad jag menar??

försöker träna o så nu men d där kommer nog aldrig o gå helt bort när musklerna liksom är lite isär inte av lr så.. men de sitter inte nära varandra som de bör..usch vad jag babblar.. hoppas du fattar nå.

• Anonym (put)

• Anonym (put)

om jag ska göra det så tror jag att jag får ta lån o göra det... iaf så länge jag är ensamstående för då lär jag aldrig ha råd o spara ihop...

• Sabrina

Jag fattar va du menar.. och det där med att få ta lån fattar jag oxå.. Hade blivit utköpa av mitt ex från vårt hus.. Därav att jag tog 45 till op.. Var oxå ensam så jag vet hur det är att vrida o vända på varenda krona.. Är det nu med..men med 4 barn....*suck*

Även om det låter larvigt så kände jag att jag skulle fått stå i vassen år efter år med den magen.. Man fick knöla ner magen i trosorna och med baddräkt såg de för jävligt ut.. Inge kul när man mår dåligt av en sån sak..

• Anonym (put)

näe.. och jag har så lite ändå... men tycker det dallrar bara.. om musklerna tränas så kommer de iaf inte o gå ihop såsom de var innan de var uttöjda. Fattar att man får en annan kropp o allt sånt när man fått barn o blir äldre än när man var i 20 års åldern.. men ändå.. när jag sitter o sitter lite framåtlutad lr bara sitter så är den där magen som en jävla badring där o känns ivägen.. musklerna har ju delat sig lite och sitter ju inte ihop som innan du förstår eller hur? Det är bara det som är under naveln som jag verkligen stör mig på... det är som att ha för stora blygdläppar lr för stora bröst som kvinnor kan ha o som stör dem och de fixar det... för det kan vara ivägen o så.. min mage är ivägen för mig.. känns som jag får skaka in den i jeansen för o trycka till den med linningen så den trycks in...

Svar på tråden Endoskopisk bukplastik