• Maggis

Värk i ena foten. Kan det vara växtvärk?

Eller brukar det mer kännas i benen?

Min 5½-åring brukar ha växtvärk ganska ofta men nu de senaste dagarna har han klagat över ont i ena foten. Enbart. Och det gör så ont att han vill ha smärtlindring, vilket tycks vara riktigt ont eftersom han i vanliga fall avskyr allt vad mediciner heter och vägrar ta dem fast han är jättesjuk.

Värken lindras av värme också; sätter man foten i ett varmt bad eller drar på tofflor så känns det bättre.

Funderade på att ringa någon som kan det här men det känns lite sjåpigt att ringa sjukvårdsrådgivningen om ont i en fot när inget syns, den är inte svullen och har inga sår. Han har inte slagit i den heller, vad han sjäv säger. Möjligen att jag ringer vårdcentral imorgon om han fortfarande klagar över smärta.

Någon som har ett uppslag om saken eller känner igen sig?

//Maggis
  • Svar på tråden Värk i ena foten. Kan det vara växtvärk?
  • BetongMorsa

Ja min treåriga tjej e precis likadan. och ibland även ont i benen. Kan tänka mig att det är växtvärk men även att foten ibland somnar för henne. Då den "somnar" är när hon setat i bilen länge eller på toan länge (hon e som en karl nä hon bajsar, sitter i en kvart säkert haha).
    Vet inte heller hur jag ska hjälpa henne och det verkar göra riktigt ont.

• Maggis

Skönt att höra att någon känner igen sig även om det naturligtvis inte är roligt att andra barn också har ont. Men då kanske det inte är så förfärligt märkligt med växtvärk i bara en fot, då. Jag tror att det handlar om somnad fot här med emellanåt men inte alltid.

//Maggis
Svar på tråden Värk i ena foten. Kan det vara växtvärk?