• emmasa

Hemskt...kräktes mitt i centrum...

Usch, var med om något jättepinsamt nu på lunchen. Skulle gå och möta min bästa vän och hennes lilla dotter för att äta luch. Vi bestämde mötesplats mitt i centrum i min lilla stad. När jag satt där och väntade på henne kände jag att jag mådde illa och började bege mig mot några toaletter som finns i närheten. Hann aldrig fram. Jag kräktes mitt på gatan i centrum. Som en reflex tog jag upp handen mot munnen vilket resulterade i att jag fick spyor i ansikte, hår, händer och tröja. Folk bara glodde. Jag började grina, fick tag på en femma i väskan och tog mig in på toaletten. Tvättade ur håret, tröjan och ansiktet. Men det fanns ingen tvål och inget papper. Ringde min vän som lämnade sin dotter hos sin svägerska i en butik där hon jobbar. Hon fixade papper och våtservetter och ny tröja. Fixade till mig och är nu tillbaka på jobbet. Fy vad förnedrande det var. Bland det värsta jag varit med om. Är trött på detta nu, borde inte illamående och kräkningar gå över snart. Är i vecka 16 nu.

• Svar på tråden Hemskt...kräktes mitt i centrum...
  • höst

Stackars dig!

Det känns så förnedrande när man kräks mitt bland folk för i stort sett ingen kommer och hjälper utan bara pratar över huvudet på en. Tror de att man gör så med flit?

Jag kräktes hela graviditeten och under förlossningen men sen har jag sluppit det...

Hoppas du blir av med ditt mycket tidigare

KRAM

• KZäta

STACKARS DIG!!! Fy 17 vad jobbigt. Vet precis hur det känns, det där jäkla illamåendet kan komma så snabbt och man blir så överrumplad. Tänk på det där med att småäta - även om du inte är hungrig, så kanske det underlättar. Och som du själv säger, snart är det över! Och om några månader har du en söt liten bäbis att mysa med och då är det värt alla krämpor.
    Kram!

• Sofiafia

Din stackare. Jag såg någon serieteckning någonstans med en gravid tjej som spyr offentligt och så stod det. "Om du spyr bland folk så räta bara på ryggen och torka av dig" eller något i den stilen. Egentligen är det nog ingen som tänker något elakt, men jag håller med om att folk kunde hjälpa till lite mer.

Jag är också i v. 16, eller går faktiskt in i v. 17 idag, men har inte spytt någon gång (hittills). Har däremot ont i ryggen.

Ta hand om dig, och hoppas du slipper kräkas mer!

• Tbulle

Gumman.. stackare! Usch vad hemskt! Hoppas verkligen att illamåendet går över snart!

• Bei Bei

Om du mår mkt illa kan du få hjälp med detta. Kommer inte ihåg vad preparatet heter, men fråga din BM.

Hoppas det ger sig snart för dig. Jag spydde offentligt mitt i stan en dag och hua vad jag kände mig äcklig! För mig gav det sig rätt tidigt iallafall och jag mår bara illa om någon röker numera.

Lycka till!!

• andypandy

åh fy va hemskt !! sänder massor av kramar till dig !! jag skulle definitivt hjälpt dig om jag sett detta !!! har du provat postafen ? och att småäta. frukt är jättebra för att hålla blodsockret på en bra nivå mellan måltiderna. kontakta din mvc om postafen inte hjälper för dte finns receptbelagda tabletter att få !!! kramar !!

• höst

Lergigan kan du få från bm, det kanske kan hjälpa dig... men det är/var röd triangel på så man kan inte köra bil.

Kram

• Tessiluni

Stackare, inte alls kul.
    Skickar lite tröst kramar

• Helle76

Jag mådde illa from v7, spydde från v9 och slutade spy i mitten av v19. Men jag mår fortfarande illa till och från.

Finns medicin man kan pröva tex åksjuketabletter och om inte de hjälper så finns det Lergigan som man får på recept. Tyvärr så hjälpte inget för mig och uitav Lergiganen blev jag värre.

• Tjära

Jag vet en tjej som blev utskälld på jobbet för att hon inte hann till toaletten och spydde i en papperskorg istället. Kvinnan som skällde ut henne hade försökt få barn under flera år men inte lyckats....

Svar på tråden Hemskt...kräktes mitt i centrum...