• marysoul

Är det nån som lyckats med lägenhetsbyte???

Jag håller på att bli tokig. Försöker byta min dyra trea i uppsala mot en billig tvåa pga separation. Har haft annons ute i ca 1,5 år då vi haft de knaggligt till å från å ja letat alternativ för vi först tänkte va särbo, men nu är de slut sen fyra månader tillbaka men vi bor fortfarande ihop för ja har inte råd att bo kvar själv.

Så fort de blir en grön byteskedja drar sig nån ur, eller så kommer dom å tittat å konstaterar att "jaha, är den bara 70kvm?" fast de står klart å tydligt i annonsen. eller "den kanske e lite dyr ändå" fast hyran oxå står i annonsen. blir så less på att få hopp om ett byte å sen skiter det sig ändå.

så ja undrar, hur vanligt är det att man faktiskt lyckas med ett byte? har du bytt hyreslägenhet och hur lång tid letade du?

ja e medlem på alla sajter som finns å har annons överallt så ja letar verkligen seriöst och ordentligt.

• Svar på tråden Är det nån som lyckats med lägenhetsbyte???
  • firewalkwithme

Japp, jag lyckades för ett år sedan. Hade tur och fick till ett direktbyte via björns bostadsbytare, men jag vet precis hur segt det kan vara. Det är så många som inte är seriösa . Hoppas det lyckas för dig snart, det GÅR i alla fall!

• Viewsonic

Jag har bytt flera gånger, men bara direktbyten.

• Höströd

Ja, jag har bytt två gånger

• guild

det tog mig två år att få napp. Höll på som dig...tröstlöst...vet inte hur många lägenheter jag tittade på och dom var hemma och såg min. Men alltid var det nåt fel på min, så de backade ur. Men helt plötslig fick jag napp. Fick äntligen flytta från en 3:a med en hyra på nästan 7000:-, till en tvåa på 3800:-. Men då låg jag back i mina räkenskaper, som jag får fixa nu, när ekonomin är bättre, ett tag framåt.Så det var i grevens tid jag fick bytet.

firewalkwithme skrev 2009-02-09 00:08:56 följande:
    Japp, jag lyckades för ett år sedan. Hade tur och fick till ett direktbyte via björns bostadsbytare, men jag vet precis hur segt det kan vara. Det är så många som inte är seriösa . Hoppas det lyckas för dig snart, det GÅR i alla fall!
    håller med om det du skriver med seriösa, Verkar som vissa bara var ute och kollade lägenheter av nyfikenhet eller för att ha nåt att göra.Medans mitt hopp tändes varje gång.
    (¯`♥ *(¯`♥ SÄG TILL OM NI VILL HÄLSA PÅ I MITT GALLERI, SÅ SLÄPPER JAG IN ER... (¯`♥ *(¯`♥*
  • firewalkwithme
    guild skrev 2009-02-09 00:18:06 följande:
    håller med om det du skriver med seriösa, Verkar som vissa bara var ute och kollade lägenheter av nyfikenhet eller för att ha nåt att göra.Medans mitt hopp tändes varje gång.
    Exakt! Det är sjukt irriterande när man själv verkligen är ute efter att få flytta! Jag upplevde också att folk är ute efter att göra ett "klipp", de vill liksom tjäna på bytet på något sätt. Trist att det blivit så mycket spekulation i bostadsmarknaden även när det gäller hyresrätter.
  • Viewsonic

Har nästan alltid gått fort för mig. Utom en gång, höll på ett halvår.

• Höströd

Nu fick jag bytt sist för 7 ½ år sen, fick napp ganska omgående då det var samma fastighetsägare. Samma gällde första bytet, trappen bredvid..fick den bytt lika snabbt

• marysoul

åhh, de lät ju som ett bra byte!!! min trea kostar 7230 i kallhyra.. så 3800 skulle sitta fint att hitta nåt för :)

men då går de ju iaf, då ska ja inte ge upp hoppet än! :)

guild skrev 2009-02-09 00:18:06 följande:
    det tog mig två år att få napp. Höll på som dig...tröstlöst...vet inte hur många lägenheter jag tittade på och dom var hemma och såg min. Men alltid var det nåt fel på min, så de backade ur. Men helt plötslig fick jag napp. Fick äntligen flytta från en 3:a med en hyra på nästan 7000:-, till en tvåa på 3800:-. Men då låg jag back i mina räkenskaper, som jag får fixa nu, när ekonomin är bättre, ett tag framåt.Så det var i grevens tid jag fick bytet.
  • Höströd

Vi har en 3:a på 74 kvm för 5395:- Huset är från 1929 och det är högt i tak, tyvärr bara en fransk balkong men det är bara 8 hyresgäster och vi har en trädgård med gräs, uteplats och en gunga..

• marysoul

de låter ju helt fantastiskt!

Höströd skrev 2009-02-09 00:44:03 följande:
    Vi har en 3:a på 74 kvm för 5395:- Huset är från 1929 och det är högt i tak, tyvärr bara en fransk balkong men det är bara 8 hyresgäster och vi har en trädgård med gräs, uteplats och en gunga..
Svar på tråden Är det nån som lyckats med lägenhetsbyte???