• Snossan

Packfråga för thailand med barn?

Åker i nu i mars, skor?  Måste jag ha med mig gympa skor med mig eller räcker sandaleroch crocs?

• Svar på tråden Packfråga för thailand med barn?
  • Cornbread

beror ju på vad ni ska göra.. om ni ska gå mkt är ju sandaler inte så lämpligt

• Snossan

Nä tror jag väl inte, inget jag orkat där förut iallfall

Blir väl det klassiska, man släpar med sig använder inte eller viceversa

• Kalle Karls mamma
    Snossan skrev 2009-02-09 07:56:50 följande:
    Nä tror jag väl inte, inget jag orkat där förut iallfall Blir väl det klassiska, man släpar med sig använder inte eller viceversa
    är inte skor billigt att köpa där packa ner gympa skor köp det andra om det behövs
    Man ska inte va så jävla rädd för att drunkna så man inte ser land i sikte....
  • Matillin

Det finns mängder av crocs kopior att köpa där nere för ca 20-30 kr.
    Och det hade min dotter på sig hela tiden, funkar bra både på stranden och annars tyckte jag.
    Gympaskor skulle jag aldrig satt på mig själv där nere eller några täckta skor.
    Det är ju så *** varmt där, och man svettas ju om fötterna i vanliga sandaler ju 

• Snossan
    Kalle Karls mamma skrev 2009-02-09 08:00:46 följande:
    är inte skor billigt att köpa där packa ner gympa skor köp det andra om det behövs
    Sant, men är ute på e fiskar ö först aveckan där det inte ska finnas så mycket att shoppa...på gott och ont
    Matillin skrev 2009-02-09 08:01:35 följande:
    Det finns mängder av crocs kopior att köpa där nere för ca 20-30 kr.Och det hade min dotter på sig hela tiden, funkar bra både på stranden och annars tyckte jag.Gympaskor skulle jag aldrig satt på mig själv där nere eller några täckta skor.Det är ju så *** varmt där, och man svettas ju om fötterna i vanliga sandaler ju 
    Tänkte med på det, Tror dom även dom bodde i sina plastskor på sommare här hemma.

Tack för era svar.

Något pack tips som jag troligtvis har glömt?
  • Matillin
    Snossan skrev 2009-02-09 08:06:21 följande:
    Tänkte med på det, Tror dom även dom bodde i sina plastskor på sommare här hemma.Tack för era svar.Något pack tips som jag troligtvis har glömt?
    Ja du min lista var väldigt lång så kan inte rabbla allt
    Men om du varit där tidigare så vet du kanske lite mer vad du saknade och vad som var onödigt att ta med?
    Vi packade med alldeles för mycket kläder, långbyxor, långärmade t-shirt och tajts användes aldrig varken av oss eller barnen.
    Till och med när det regnar konstant där nere är det ju för varmt med sånt.
    Sen är det väl bra med lite reseapotek alvedon , nezeril och sånt?
  • Snossan
    Matillin skrev 2009-02-09 08:52:05 följande:
    Ja du min lista var väldigt lång så kan inte rabbla allt Men om du varit där tidigare så vet du kanske lite mer vad du saknade och vad som var onödigt att ta med? Vi packade med alldeles för mycket kläder, långbyxor, långärmade t-shirt och tajts användes aldrig varken av oss eller barnen.Till och med när det regnar konstant där nere är det ju för varmt med sånt.Sen är det väl bra med lite reseapotek alvedon , nezeril och sånt?
    Ja, jag som väger ett ton kan ju inte bara gå och köpa kläder så jag får snällt packa lite för mycket så jag känner mig trygg

Har aldrig åkt med barn så känns lite ovant men då hoppar jag det du skrev här, räcker kanske med en tjocktröja till planet och typ adidas overall OM det skulle behövas
  • Tigerwoman

Till barnen har vi aldrig med annat än Crocs, det är i alla fall bara det de använder i det klimatet. Till mig själv Crocs och ett par sandaler att ha till lite finare då man t ex går och käkar på kvällen. Gympaskor skulle jag aldrig ta med till Thailand såvida det inte är en vandringsresa eller liknande.

• Matillin
    Snossan skrev 2009-02-09 08:58:43 följande:
    Ja, jag som väger ett ton kan ju inte bara gå och köpa kläder så jag får snällt packa lite för mycket så jag känner mig trygg Har aldrig åkt med barn så känns lite ovant men då hoppar jag det du skrev här, räcker kanske med en tjocktröja till planet och typ adidas overall OM det skulle behövas
    Ja man kan ju ha en mjukisdress som dom reser i det hade våra barn, sen lämnade vi ytterjackor och sånt i bagaget i bilen.
    Vi hade sandaler med tjocka strumpor i som vi reste i hela familjen för att slippa släpa med vinterskor
    Vet att jag fick tips om att ta med långbyxor och tajts innan vi åkte för att förhindra ev myggbett, hur nu dom skulle förhindra myggbett eftersom ev mygg biter igenom kläder ändå
    Hur som helst så hade minsta tjejen bara body på sig eller tunn klänning hela resan och då kortärmat.
    Dom långärmade jag hade med var för varma så att dom skulle ha något på benen också ens på sena kvällen var helt uteslutet
  • Snossan
    Tigerwoman skrev 2009-02-09 09:31:04 följande:
    Till barnen har vi aldrig med annat än Crocs, det är i alla fall bara det de använder i det klimatet. Till mig själv Crocs och ett par sandaler att ha till lite finare då man t ex går och käkar på kvällen. Gympaskor skulle jag aldrig ta med till Thailand såvida det inte är en vandringsresa eller liknande.

Nä inte vandringstypen..min sambo har försökt   Köpt timberlandsandalar varje sommar till ungarna för att ha till lite finare men ungarna har inte 17 tid att sätta på sig dom när crocsen finns. Fula men jäkligt bra skor!!
    Matillin skrev 2009-02-09 11:07:05 följande:
    Ja man kan ju ha en mjukisdress som dom reser i det hade våra barn, sen lämnade vi ytterjackor och sånt i bagaget i bilen.Vi hade sandaler med tjocka strumpor i som vi reste i hela familjen för att slippa släpa med vinterskor Vet att jag fick tips om att ta med långbyxor och tajts innan vi åkte för att förhindra ev myggbett, hur nu dom skulle förhindra myggbett eftersom ev mygg biter igenom kläder ändå Hur som helst så hade minsta tjejen bara body på sig eller tunn klänning hela resan och då kortärmat.Dom långärmade jag hade med var för varma så att dom skulle ha något på benen också ens på sena kvällen var helt uteslutet
    Nä, precis struntar i gympa och sätter nog med på familjen strumpor och sandaler som är såååå snyggt   Å jackorna får den vänliga själ ta som skjutsar oss
Svar på tråden Packfråga för thailand med barn?