• GullpuckotMe

flytande honung??

Hej! Här har ni en som drabbats av influensan :( usch!! Har så himla ont i halsen gråter nästan varje gång jag ska svälja.. O när jag får ont i halsen är det ändå som hjälp honungsvatten (varmt såklart)

Men läste någonstans att man ska vara försiktig med för mycket honung? kan inte förstå hur det kan vara farligt..?!
    För dricker massa honungsvatten!!!

Någon som kan lugna mig och med säga att det inte alls e farligt??

• Svar på tråden flytande honung??
  • Hallonmun

Har då aldrig hört att det är farligt med honung, mer än till barn under 1år. Så drick du på.
    att tänka på:
    All honung som säljs behöver inte att ha upphettats men det är ganska vanligt. Modern kunskap om honung pekar också på nackdelar med upphettning. Vid 40 grader börjar de bakterihämmande ämnen att förstöras och vid 70 grader har de förstörts. Enzymer förstörs också.
    så häll inte i honungen i kokhett vatten, för då blir det bara sockerlösning...

• GullpuckotMe

jag vet jag fattar inte heller varför det skulle vara det.. kan inte komma på vart jag läste det. men det stog då att det var inte bra att dricka "mycket" av det.

• Emmelhie

Jag har ingen aning, men min bästa vän typ livnär sig på flytande honung!
    Hon har det på och i allt!
    Och hon är frisk som en nötkärna =)
    Hon säger att honung ska vara bra för kroppen..Förhindra att man blir sjuk.
    Jag vet inte för jag gillar inte smaken så jag äter det aldrig.

Om du tror att det inte är så bra för dig kan jag kanske lugna dig med att om du bara dricker det under influensaperioden kan det inte vara skadligt.
    Inte ens lite..
    Det är ju bara under några dagar..

Häll i dig ditt honungsvatten du och krya på dig.

• Dimitra

Det enda "farliga" är att det är så himla sött så man hinner dricka en hel del socker, men är man förkyld så är man

Krya på dig {#lang_emotions_flower}

The Dimitra universe.
  • GullpuckotMe

Tack för alla svar! Nu ska jag skicka mannen till affärens o köpa massa honung :D

• gravidannzo

Jag dricker massa te dagligen med honung i och det har jag sagt till min barnmorska och det var ingen fara. Så du kan vara lugn. Ps. Jag har precis kommit ur min influensa med jag låg nerbäddad hela förra veckan..

Svar på tråden flytande honung??