• allfrida

Mini Kånken!

Måste bara höra om det är jag som är löjlig och gammal vana sitter i..
    När jag var liten var kånken det mest löjliga man kunde ha.. och jag avskyr fortfarande ryggsäcken men nu vill farmor köpa en till sonen som fyller 7 år i present tills han börjar ettan. Men jag är lite tveksam. Han har en spindelmannenryggsäck som han älskar men börjar bli utsliten så han beh en ny och självklart ska man ha en ny när man börjar skolan :) Men kånken? Och mini?
    Har kollat lite i skolan och faktiskt har ingen av barnen det. Är det fortfarande lite "töntigt" ?
    Känner mej urdum men va tycker ni?

• Svar på tråden Mini Kånken!
  • Lilla Mimsan

Den är på väg tillbaka. Har en till barnvagnen dock, är inte supernöjd med axelbanden. Finns en annan, om det är Fjällräven eller Haglöfs kommer jag inte ihåg, LIten samma pris men mycket bättre. Plus att det finns regnskydd inbyggt.

• Lejanna

Vad som helst är väl bättre än hemska Spindelmannen!!

• allfrida
    Svar på #1
    Lilla Mimsan skrev 2009-02-09 10:08:01 följande:
    Den är på väg tillbaka. Har en till barnvagnen dock, är inte supernöjd med axelbanden. Finns en annan, om det är Fjällräven eller Haglöfs kommer jag inte ihåg, LIten samma pris men mycket bättre. Plus att det finns regnskydd inbyggt.
    jo till de små barnen är det väl ok :) Jag kan tänka mej en liten till dottern på 10 månader nu när vi är ute och cyklar och ha den istället för skötväskan men till en 7 åring?
  • allfrida
    Svar på #2
    Lejanna skrev 2009-02-09 10:10:26 följande:
    Vad som helst är väl bättre än hemska Spindelmannen!!
    *S* jo det kan jag hålla med om men va gör man när han älskar den över allt annat. Jag har lagat remmarna 3 ggr men nu går det inte längre och ÄNTLIGEN (enligt mej själv) får jag slänga den när det inte går att ha den på ryggen längre :)
  • Kenzie

Det anses absolut inte som töntigt längre, tvärtom!

Min son har den minsta varianten nu till dagis och han lär få den lite större varianten när han börjar skolan. En supersnygg och praktiskt ryggsäck.

• allfrida
    Svar på #5
    Kenzie skrev 2009-02-09 10:13:59 följande:
    Det anses absolut inte som töntigt längre, tvärtom! Min son har den minsta varianten nu till dagis och han lär få den lite större varianten när han börjar skolan. En supersnygg och praktiskt ryggsäck.
    kanske får ge mej då?! :)
  • Jessa med 3

Fast Mini-kånken är alldeles för liten! I den ryms inga A4-papper - då är det nästa stl som gäller!

• allfrida
    Svar på #7
    Jessa med 3 skrev 2009-02-09 10:22:42 följande:
    Fast Mini-kånken är alldeles för liten! I den ryms inga A4-papper - då är det nästa stl som gäller!
    det har jag inte tänkt på .. bra att du sa det. Tack :)
    Farmor var helt inne på den minsta då sonen är rätt liten .
  • molly 81

Mini kånken är liten... JAg hade en vanlig när jag började i skolan. Fick en röd av min mamma, var så stolt!

Idag har jag en blå, älskar den! Rymmer hur mycket som helst!

Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag alltid har rätt!
  • ninmid

Nej tycker han är för stor för en sån. Tror inte han kommer vilja ha den heller. När dom börjar skolan tycker jag dom måste få välja själva, oavsett om det blir spindelmannen ; )

Men gillar minikånken till mindre barn!
    Tävla om plagg från Plastisock i stl 62/68! petitfashion.se/
  • allfrida
    Svar på #10
    ninmid skrev 2009-02-09 18:32:35 följande:
    Nej tycker han är för stor för en sån. Tror inte han kommer vilja ha den heller. När dom börjar skolan tycker jag dom måste få välja själva, oavsett om det blir spindelmannen ; ) Men gillar minikånken till mindre barn!
    åh.. tack!!! skönt att jag inte är ensam om att tycka det *S*
    Jag har dock bestämt mig att köpa en minikånken till min minsta på 10 månader. Perfekt att ha den när jag cyklar överallt och skötväskan är lite för stor. Men sonen kommer få välja en. Kommer ju ihåg vilken stor grej det var själv när man börja skolan. Väska,pennor,pärm och bänk och bok papper valde man med mamma :)
  • ninmid

Ja dom är ju väldigt söta till de små. Älskar den gula Skrattande

allfrida skrev 2009-02-09 18:44:53 följande:
    Svar på #10ninmid skrev 2009-02-09 18:32:35 följande: åh.. tack!!! skönt att jag inte är ensam om att tycka det *S* Jag har dock bestämt mig att köpa en minikånken till min minsta på 10 månader. Perfekt att ha den när jag cyklar överallt och skötväskan är lite för stor. Men sonen kommer få välja en. Kommer ju ihåg vilken stor grej det var själv när man börja skolan. Väska,pennor,pärm och bänk och bok papper valde man med mamma :)
Svar på tråden Mini Kånken!