• Candra

Allergivänlig katt? Konstig fråga kanske..

Har velat ha en katt i evigheter, men min sambo är allergisk.
    Min fråga till er är, finns det någon katt man kan ha som allergiker? Ingen nakenkatt dock, vi har redan en nakenhund, och nån med päls vill vi nog ha

• Svar på tråden Allergivänlig katt? Konstig fråga kanske..
  • ElsaEbbesMamma

Jo! Det ska finnas en katt med lång päls,som ska vara allergivänlig..(just nu har jag tillfälligt glömt bort vad den heter.. Måste sitta o klura en stund! :))

• JohannaÅ

Min brors sambo är oxå allergisk men de har en Sibirisk katt och den ser ut som en norsk skogskatt. Det som är en nackdel är att de är dyra.

• Annasmamma

Jag är allergisk mot alla katter utom norskskogskatt...det ska visst va underullen som hindrar de allergena mjällen från att släppas.

• Candra

Någon som vet på ett ungefär vad en sibirisk kostar? Letar, men hittar inget.

• sunshine82

Jag har en helig Birma, är dock inte allergisk, men jag har hört att dom inte ska vara så allergiframkallande. Men dom har mkt päls så mkt damsugning blir det.

• Kinya

Sibirisk katt
    Devon rex
    Cornish rex

är katter med päls som vissa allergiker tål. Många uppfödare tar gärna emot folk som vill provnosa dem för att se om de tål dem eller ej.

• Helena o Mattias

Långhåriga katter, som angora, norsk skogkatt ska visst vara allergivänliga. Sök på blocket!

Svar på tråden Allergivänlig katt? Konstig fråga kanske..