• Anonym (anki)

är det bara jag som är PLATTFOT?

har stirrat ögonen ur mig sedan ca 15år tillbaks, och jag har aldrig sett nån mer än jag som är plattfot! finns det nån mer än jag? vad tycker du om dina fötter? jag har mått skit dåligt över mina så länge jag kan minnas...

• Svar på tråden är det bara jag som är PLATTFOT?
  • Anonym (plattis)

Hmmpf... Undra var mitt inlägg tog vägen då.. Jo jag är oxå plattfot. Men hade inlägg i skorna som barn. Min mamma är plattfot. Är inget som stör mig.. Mer än när man ska köpa skor ibland.
    Vad är det du tycker är jobbigt..

• DaJonsy

Här är en till! Har inte "begränsat" mig i livet hittills iaf :)

• Anonym (anki)

Anonym (plattis) skrev 2009-02-09 11:22:55 följande:

Hmmpf... Undra var mitt inlägg tog vägen då.. Jo jag är oxå plattfot. Men hade inlägg i skorna som barn. Min mamma är plattfot. Är inget som stör mig.. Mer än när man ska köpa skor ibland.Vad är det du tycker är jobbigt..
    hm... jag känner mig som en anka=/ kan tex inte gå barfota på badhus tex. avtrycken blir så jävla fula (låter ganska löjligt men hade en kompis som pekade och visade hela klassen när jag var 11, och alla skarttade) har gått sommrarna igenom med gympaskor. hade också inlägg som mindre.
  • Anonym (anki)

shit...det finns ju fler än jag ;D

• Anonym (plattis)

JAg går barfota med sandaler vilka skor som helst... Kanske det blivit så att du tänker på det mer bara för det som hände när du var liten....

• fairyfloss

Min man är jätteplattfot, hans pappa också. Hans pappa har fått svåra problem av det för att han inte hade inlägg i sina skor, min man har inlägg men tycker det är obekvämt att gå utan skor. Bortsätt från det praktiska att behöva inlägg så är det väl inget fel på hans fötter tycker jag! Jag tycker inte du ska ha komplex för det! Mina fötter är för övrigt skitfula även fast jag har hålfot .

Vill även säga att min syster har väldigt hög hålfot och hon klagade häromdagen om ett par nya klackskor som hon tyckte hennes hålfot var för hög för, den stack upp över kanten på skon lite. Så det är inte bara platta fötter som kan ge problem!

• Miss T

Hello! Jag är oxå plattfot. Inget jag känner av så mkt. Bara när jag ska köpa skor. Jag kan inte ha alltför höga klackar. Då blir det en grop under fötterna o gör jätteont när jag går. Händer det er oxå? Har nu skaffat inlägg efter min sjukgymnasts "tjat". Jag kan inte heller hoppa (tex hopprep lr höga hopp på aerobics) för länge, då får jag kramp under fötterna. Det är dem två problem jag känner av pga platta fötter. Annars e dt lungt!

Anki
    Jag tittar aldrig efter andras fotavtryck. Tror inte det är nån annan som gör det heller.

Kan du inte eller vill du inte ha sandaler mm på sommaren?

• Anonym (anki)

Anonym (plattis) skrev 2009-02-09 11:36:17 följande:

JAg går barfota med sandaler vilka skor som helst... Kanske det blivit så att du tänker på det mer bara för det som hände när du var liten....
    vet inte, det är nog så.. har värsta nojan att nån ska se det! har alltid för långa byxor och svarta strumpor. har fått för mej att det syns mindre då! nu är jag gravid och har börjat tänka på att när jag föder kommer det att vara varmt ute, så att ligga där med strumpor mitt i sommaren funkar ju inte... shit =/
  • karet

Jodå, plattfötter finns det gott om. Fick höra när jag gjorde mina inlägg (ja, jag är ju såklart plattfot) att 60% av jordens befolkning är det, så mao är det vi som är normala hehe..

• Anonym (anki)
    Miss T skrev 2009-02-09 11:40:02 följande:
    Hello! Jag är oxå plattfot. Inget jag känner av så mkt. Bara när jag ska köpa skor. Jag kan inte ha alltför höga klackar. Då blir det en grop under fötterna o gör jätteont när jag går. Händer det er oxå? Har nu skaffat inlägg efter min sjukgymnasts "tjat". Jag kan inte heller hoppa (tex hopprep lr höga hopp på aerobics) för länge, då får jag kramp under fötterna. Det är dem två problem jag känner av pga platta fötter. Annars e dt lungt! AnkiJag tittar aldrig efter andras fotavtryck. Tror inte det är nån annan som gör det heller. Kan du inte eller vill du inte ha sandaler mm på sommaren?
    jag få kramp lätt också! jag vill inte ha sandaler!
  • delifi2

jag är oxå plattfot, hade inlägg förut men jag tyckte de var jobiga, det ända som har begränsat mig är när jag tränar för då får jag oxå kramp under foten, trodde först det var mina skor som gjorde så men nu tror jag att det kan bero på mina plattfötter.

Högklackat är inga problem för mig att gå i

• Miss T

jag kan gå 3-5cm höga klackar. Högre än det går inte. Synd för jag behöver verkligen dem där extra centimetrarna.

Vet ni varför det blir kramp under fötterna? Det hjälper inte om jag har mina inlägg i gympaskorna.

Anki
    Inte meningen att provocera dig... Förstod inte dig riktig där, tänkte bara att du inte tycker om sandaler för att dem är fula.

När jag var liten så fick jag höra av dem äldre att plattfotade människor har det "enklare" i livet medan dem med högfotvalv får kämpa lite mer. Som sagt, inga som helst vetenskapliga bevis på det. Tyckte det lät bra eftersom jag är plattfot.

• delifi2

att man kna få kramp läste ja nyss om att det kan bero på försvgade muskler i foten och underbent, men om det är medfött så orsakar det inte lika stor smärta

• Anonym

min brors pappa är plattfot. detta hindrade honom från att göra lumpen, vilket han blev väldigt ledsen för.

• Melissa79

Jag hade platta fötter när jag var yngre och behövde inlägg, nu har min son platta fötter och använder inlägg. Det enda negativa som jag kan se med det hela är att inlägg kostar, i med att barn växer och deras fötter med, man måste lägga varje termin ca 1200 kr på inlägg.

• Miss T

delifi2
    Aha, kan du länka eller berätta vart du läste det. Stod det hur/om man kan träna upp dem musklerna?

Svar på tråden är det bara jag som är PLATTFOT?