• NiKe0507

UV-dräkt till barn, eller vad det nu kan kallas...?

Är det någon som vet var man kan få tag på det billigt, typ över nätet till barn?
    Vet ju inte riktigt vad dom heter.. men det skyddar ju mot uv-strålarna och är ju en dräkt dom har på sig.
    Ska till Mauritius nu i mars och behöver ha såna då.
    Någon som vet om det finns hela långa och få tag på? alltså full längd på armar och ben?
    har bara sätt kortärmade och med korta ben innan..
    vad kostar dom? rimligt pris för dom?
    Och någon som vet hur hög solskyddsfaktor man sen behöver till barn och vart man kan få tag på det..?

Hoppas någon vet

• Svar på tråden UV-dräkt till barn, eller vad det nu kan kallas...?
  • Kalle Karls mamma

Jag har köpt via tradera oxo

Man ska inte va så jävla rädd för att drunkna så man inte ser land i sikte....
  • NiKe0507

okey, tack.. ska kolla runt lite då.
    hittade inget bara länken, bara simglasögon och hatt.
    fast hatt kan ju med vara bra och ha.. tänkte inte på det.. =)

• NiKe0507
    , nu hittade jag det på länken.. tack!
  • Dixie

vi har köpt PoP uv-kläder med tröja och byxor, tycker det är bättre än en hel dräkt + att de har långa ärmer.

men billiga är det ju inte, tror inte många solkyddskläder är så billiga......

• Prins 2008

Vi har precis kommit hem från thailand...köpte oxå polarn o pyrets uv-kläder till sonen innan vi åkte. Tröja m långa armar o byxor m korta ben(till knäna). Tycker det är bättre med tvådelat än heldräkt. Köpte stl 86/92 fastän han började med stl 80 i januari. Annars hade han inte fått plats m blöja i byxorna. Kläderna satt faktiskt jättebra på honom, armarna var lite långa men det går ju att vika upp lite. Sen kan han ju faktiskt ha dom till sommaren oxå.
    Dock inte så billiga men värt varenda krona.
    Oj, vad långt inlägget blev ...

• Prins 2008

Solkräm använde vi Nivea childrens spf 50+, finns bla på ica, h&m, åhléns.

• NiKe0507

Prins 2008 skrev 2009-02-12 16:55:21 följande:

Vi har precis kommit hem från thailand...köpte oxå polarn o pyrets uv-kläder till sonen innan vi åkte. Tröja m långa armar o byxor m korta ben(till knäna). Tycker det är bättre med tvådelat än heldräkt. Köpte stl 86/92 fastän han började med stl 80 i januari. Annars hade han inte fått plats m blöja i byxorna. Kläderna satt faktiskt jättebra på honom, armarna var lite långa men det går ju att vika upp lite. Sen kan han ju faktiskt ha dom till sommaren oxå.Dock inte så billiga men värt varenda krona.Oj, vad långt inlägget blev ...
    okey, hihi.. jag antar att han inte är så gammal då..? kan ju passa på och fråga hur man fördriver tiden på planet med såna små?
    är ju lite nervös för det nämligen
  • NiKe0507

carola 79 skrev 2009-02-12 10:05:14 följande:

ullared har billiga med 50 spf kostar typ 119 eller 129
    okey, har för mig att jag sett där uppe när vi varit där..
    undra om det går att ringa till dom och kolla om dom hade kunnat vara snälla och skicka det på post?
    men kanske omöjligt..?
  • Eppe
    Dixie skrev 2009-02-12 13:17:08 följande:
    vi har köpt PoP uv-kläder med tröja och byxor, tycker det är bättre än en hel dräkt + att de har långa ärmer. men billiga är det ju inte, tror inte många solkyddskläder är så billiga......
    Jag hoppar in i tåden lite sent, men undrar varför ni tycker det är bättre med tvådelat, står i valet och kvalet just nu. Känns som om det blir mindre sand i byxorna med hel dräkt, men å andra sidan kanske det blir med flexibelt med tvådelat? Vad säger ni som har provat?
  • NiKe0507
    Eppe skrev 2009-04-27 22:58:35 följande:
    Jag hoppar in i tåden lite sent, men undrar varför ni tycker det är bättre med tvådelat, står i valet och kvalet just nu. Känns som om det blir mindre sand i byxorna med hel dräkt, men å andra sidan kanske det blir med flexibelt med tvådelat? Vad säger ni som har provat?
    jag var inne på tvådelat.. men valde tillslut en hel dräkt till bägge..
    tyckte att en heldräkt va perfekt, så här i efterhand.
    ska ni åka utomlands?
    Jag tycker personligen att den hela dräkten iaf va kanonbra.
    men har ju å andra sidan inte testat tvådelat.
    Sand fick dom ingenting i sina dräkter, kan ju kanske hända om tröjan kasar upp ur byxorna att det kan komma in sand då på en två-delad..
  • Fruochmamma
    Dixie skrev 2009-02-12 13:17:08 följande:
    vi har köpt PoP uv-kläder med tröja och byxor, tycker det är bättre än en hel dräkt + att de har långa ärmer. men billiga är det ju inte, tror inte många solkyddskläder är så billiga......
    Vi valde också tvådelade från PoP och var helnöjda under våran vistelse i Västindien nyligen. Anledning till att vi valde två delat var att vi ville kunna byta Ludvigs badbyxor så han inte gick med våta. Överdelen torkade fortare plus att Ludvig använde blöjor.
Svar på tråden UV-dräkt till barn, eller vad det nu kan kallas...?