• Magda73

Var köpa billiga märkesglasögon på nätet? *tips önskas

Jag ska köpa nya glasögon och har hört att man kan spara massor genom att beställa på nätet. Jag är intresserad av märkesbågar liknande dem på vanliga affärer, dvs ej synoptik e dyl.

Någon med erfarenhet av nätbeställning?

• Svar på tråden Var köpa billiga märkesglasögon på nätet? *tips önskas
  • Zixi

Är du ute efter bågar som liknar märkesbågar eller är märkena i sig viktiga för dig?

Riktigt billiga är favoptik

• tingi

MorsanM skrev 2009-02-09 16:47:32 följande:

Jag ska köpa nya glasögon och har hört att man kan spara massor genom att beställa på nätet. Jag är intresserad av märkesbågar liknande dem på vanliga affärer, dvs ej synoptik e dyl. Någon med erfarenhet av nätbeställning?
    Det finns inga billiga märkesbågar direkt, om du menar dom vanliga märkena som finns på glasögon typ prada, chanel, gucci osv. Nätbutikerna och lågprisbutikerna har egna märken, men dessa kan ju likna märkesbågar så det är bara att surfa runt på sidorna o se vad du hittar.

Men jag förstår inte vad du menar med "ej synoptik" då dom har lika mycket märken som tex synsam..
  • lovemyboys

ogat299.com tycker jag har snygga bågar, ngt mindre sortiment än favvoptic, men d som finns är snygga!!

Bättre en hängmatta i parken...än hängpattar till marken.....
  • Magda73

Hej och tack för snabba svar!

jag är ute efter märkesbågar som chanel,hugo boss, ja de som vanliga optiker har, har erfarenheten att kopior håller sämre kvalitet.

menade inte synoptik utan direktoptik- de billigaste jag känner till. är lite rörigt med ungar runtom mig judt nu...

så, inga märkesbågar på nätet alltså

• lovemyboys
    lovemyboys skrev 2009-02-09 16:57:27 följande:
    ogat299.com tycker jag har snygga bågar, ngt mindre sortiment än favvoptic, men d som finns är snygga!!
    Hm...glömda att skriva att jag hart handlat bågar på nätet dom sista 5-6 åren, minst ett par per år....för det kostar ju inte mer än 4-500 kr komplett....
    Har även köpt ett par solglasögon m styrka - vilket är heelt perfekt att ha!!
  • Magda73

lovemyboys skrev 2009-02-09 16:59:12 följande:

Hm...glömda att skriva att jag hart handlat bågar på nätet dom sista 5-6 åren, minst ett par per år....för det kostar ju inte mer än 4-500 kr komplett.... Har även köpt ett par solglasögon m styrka - vilket är heelt perfekt att ha!!
    ok! går du till optiker i stan och gör synundersökning då eller. 4-500 komplett låter ju galet billigt! är de verkligen hållbara??
  • lovemyboys
    MorsanM skrev 2009-02-09 17:11:56 följande:
    lovemyboys skrev 2009-02-09 16:59:12 följande: ok! går du till optiker i stan och gör synundersökning då eller. 4-500 komplett låter ju galet billigt! är de verkligen hållbara??
    Ja, absolut, jag ser ingen skillnad i kvalitet där, det är sant!!Förvånad

Och jaa, jag går och gör en syntest hos optikern , då jag behöver ett nytt recept.
    Och optikern får inte lov att neka dej receptet, det är ditt personliga!!

Ja, det är sjuukt billigt, vääldigt kul!! Då man kan ha 3 par att byta med...för 1500 kr....föa ALLA 3 paren...Skrattande
  • Magda73

ska beställa hem 6 bågar nu från favvoptik.

• Magda73

Kaprifolen skrev 2009-02-12 22:25:00 följande:

Googlade eyeglasses gucci och fick massa träffar: www.google.se/search&q=eyeglasses+gucci...
    Men inga svenska sidor med billigare märkesbågar jmf med butikerna väl?
  • Kaprifolen

Ingen aning, jag brukar handla från olika länder, aldrig något jag reflekterat över. Italien har tillexempel näst intill oslagbara priser på solglasögon, nästan halva priset mot Sverige.

Svar på tråden Var köpa billiga märkesglasögon på nätet? *tips önskas