• Jewi

Denna j*vla förmens..

Alltså jag bara måste ha nån rubbning, fortfarande..
    Hade äl på dag 12 (tror jag). Så bim dag 26. HMMMMM.. är idag på dag 23 o IGÅR kom de första rosa flytningarn!!!! =( =( Idag är det våtare, med mera röda/bruna flytningar!... faan, vad har jag för fel?!!?

Det verkar oxå som jag är enda i hela värden med dessa j*vla förmenser..

Jag vet när min MENS börjar, för då värker det i magen så jag håller på gå sönder, o blodet forsar. Detta är bara förmens, o det kommer jag att ha ca 1 vecka framåt, före MENSEN börjar. Ca på dag 30 brukar den bryta ut.

Att tillägga: Alltid ca 1 vecka efter äl får jag en svag mensvärk i några dagar. Sen upphör det, o rosa flytningar börjar..

Har nån någon aning om vad det är som händer under min lutealfas..?

Jag ska fråga detta av min gyn, men när jag inte får tag på han.. Kan inte ringa stup i kvarten dit under arbetstid. Vill heller inte tala så privata saker på jobbet, var jag inte kan gå nånstans för att tala ostört..

Tacksam för åsikter!

• Svar på tråden Denna j*vla förmens..
  • Denim

Jag fick också alltid förmens exakt fyra dagar innan mensen kom. Det var likadant varje månad: ÄL dag 18, liiiten rosa flytning dag 28, bruna flytningar dag 29-31 och sen mens på dag 32.
    Jag gjorde en massa efterforskningar på nätet plus att jag frågade två olika gyn och alla sa att det inte påverkade lutealfasen (dvs förmensen räknas inte), däremot kunde ingen förklara varför vissa får förmens och andra inte.

Jag hade ganska svårt att bli gravid och har enl. gyn en ÄL störning som gör att jag inte har ÄL varje månad men gravid blev jag till slut (läkaren skrev ut pergo till mig men jag blev gravid månaden innan jag skulle börja ta dem) så jag tror inte att förmensen i sig är nåt tecken på att något är 'fel'.

Lycka till!!

• osmo

hej,

Jag har också haft långvariga problem med mellanblödningar. Kändes en period som om jag hade mens två ggr/månad. Min moster har då hjälp mig, hon håller på med en typ av kinesiologi och akupunktur. Har det senaste månaderna inte haft några problem. Börjar så sakta få en mer regelbunden mens. Kanske kan ngn hjälpa dig också? Jag fick ingen hjälp av min gyekolog, "en del har så" fick jag bara till svar.

Lycka till!

• Jewi

Tack för svaren Denim o Osmo!

Okej, det känns bra att höra att det inte borde betyda att nåt är fel!
    Jag har funderat på akupunktur eller zonterapi. För jag kan föreställa mej att jag inte heller får nån hjälp av gyn.

För fast jag har regelbunden äl (o mens) så tror jag ändå nåt är snett.

Kram!

• Trissan

Jag har regelbunden cykel, men får alltid också förmens i några dagar innan den riktiga mensen sätter igång. Har aldrig reflekterat över att något skulle kunna va "fel"... Har fått för mig att det är många som har brunaktiga flytningar innan mens... Så jag hoppas att allt står rätt till, för jag vill så gärna att det ska bli en liten bebbe!

Lycka till med bebisverkstan!!
    Kram

• Jewi

Trissan!

Jag skulle inte oroa mej över några dagar förmens, men när jag har det upp till EN VECKA före... Lixom VAD är det för blod som kommer?? Börjar slemhinnan o ägget REDAN då stötas ut.. jaa tydligen.
    Som du har det, att några dar före bim, det skulle jag säga är helt normalt.

Hoppas du/ni SNART lyckas!!
    Kram, Jewi

Svar på tråden Denna j*vla förmens..