• Sigrid

Hur gör du vanlig sallad till vardags?

Jag är så trött på isbergssallad, tomat och gurka. Ibland blandar jag i bönor och/eller majs för att få lite variation.

Hur gör du din sallad till maten?
    Jag vill ha tips för att kunna variera mig lite mer.

• Svar på tråden Hur gör du vanlig sallad till vardags?
  • Hitta Nemo

Sallad, tomat, gurka, svarta oliver & fetaost. Sedan blandar jag en dressing på olivolja, vatten & salladskrydda som jag häller över salladen.

• Ilonasmamma

avocado, kideney bönor och majs blir en mumsig och mättande sallad

feta ost går till det mesta.

• Some Say Love

Sallad
    Tomat
    Gurka
    Gul/röd lök
    Purjolök
    Paprika
    Squash
    Vindruvor
    Melon

Valen är många men glöm INTE att göra en vinägrett och slå över..

2 msk äppelcidervinäger
    6 msk olja (valfri)
    kryddor t.ex italiensk salladskrydda

SÅÅÅ GOOOTTTT...

• smulan 75

Rivna morötter med apelsinbitar o pressar lite saft (från apelsinen)över. Skivade tomater med hackad gul lök samt lite olja o kryddor(fransk tomatsallad) vitkålshuvud rivet fint blandas med lite lingonsylt (till köttfärs rätter)annars strimlad isberg med tomat,fetaost(getost),svarta oliver med olivolja över. Annars blandar jag frysna grönsaksblandningar med strimlad sallad vilken som.

• Beckiz86

Jag brukar hacka vitkål och hälla över italiensk dressing :)

• Höströd

Hej, jag har blivit lat på senaste så jag köper blandsallad i påse, tvättad och klar, men brukar välja lollo rosso, de med lite krispigare blad eller isbergssallad/roman.

Jag hackar lök/purjolök i små bitar, lägg i en stor skål, häll på lite olja och äppelcidervinäger, salt och peppar. Låt detta stå ett tag. Skär körsbärstomater i halvor och lägg i, dela gurka i halv och halvorna en gång och skär dem i bitar och sen i med salladen, blanda lite grann. Jag brukar ha fetaost i och då äter jag soppa till med vitlöksbröd.

• Lalalong

Jag blandar isbergssallad och ruccola. 

Tomat
    Gurka (Ja, tomat och gurka är lite tråkigt, men ska ju ändå vara med på nåt vis tycker jag)
    Sockerärtor (på vissa ställen heter de salladsärtor)
    Sen brukar jag ha "Creme Bounjour Sallade Aperetiff" (osäker på stavningen). Det är goda tärningar av färskost. Jag tycker det är dekorativt med fetaost i sallad, men jag tycker inte om det. Då är de här färskosttärningarna ett bra alternativ. 
    Det räcker förr oss och är väldigt gott tycker jag. 
    Ska det vara en matigare sallad fyller jag på med skinka eller kyckling och pasta (gärna penne som är trefärgade... alltså det finns röda, gröna och vanliga penne i ett paket, det blir fint!). 
    (¯`°?.¸ edeslatt.blogspot.com ¸.?°´¯)
  • Taggtroden

De två som jag brukar köra med:

Isbergssallad, gurka, röd lök, avocado och majs. Samt lite balsamvinäger och olja.

Eller:

Kidneybönor, röd lök, balsamvinäger, olja och lite socker.

• Zenobia

Det beror på det är olika men jag brukar ha i nåt av det här, beroende på vad ja har hemma

Majs
    Spenat
    Ruccola
    Isbergssallad
    Gurka
    Italiensk salladmix eller annan sallad
    Fetaost
    Purjolök
    Svarta oliver
    Grönsa oliver med smak
    Annanas

Sen har jag bara på salladskrydda och lite olivolja på.

Svar på tråden Hur gör du vanlig sallad till vardags?