• Gummsan

Sluta med Nässpray???

Har bestämt mig för att nu får det vara bra... Har använt nässpray i 17år... HUR slutar man? Är på första dagen idag och använder Renesans istället eller va den heter. Men jag går under.... Har ni slutat tvärt eller tagit till natten iaf? SUCK!!!

♥ Alicia 2oo4-o5-13 ♥ ★ ♥ Elin 2oo8-o7-11 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o8-3o ♥
  • Svar på tråden Sluta med Nässpray???
  • Tessan66

Undrar också HUR man slutar med nässpray??Varit beroende av detta i över 20 år.
    Varit hos öron/näsa/halsläkare.Fick kortisonspray utskrivet men det hjälper inte alls.
    Har OTROLIGT trånga gångar i näsan p.g.a detta nässpraysgift!(jodå,är fullt medveten om att det är jag själv som orsakat mitt beroende och jag vet också att nässpray är toppen ibland)
    Försöker också med Renesans men utan resultat.
    Svullnaden i näsan SKA gå ner sägs det men jag kvävs ju innan dess!!

• ElinOlsson

Har läst en anna tråd om just detta. Följde den ett tag och det var en tjej som slutade. Några helvetiska dagar och speciellt nätter, men sen lanade det av.
    Det finns ju en annan renesans med salt i - provat den med?
    /En som inte har varit beroende och inte vet vad ni talar om

• Gummsan

Har extrem panik när jag blir tät. Får nästan dödsångest jue... Usch hur ska detta gå.....

• Blyger

Läs hennes hela tråd så finner du hjälp!

• J W

en närstående till mig var oxå beroende och fick några tabletter mot det som funkade direkt...
    Husläkaren som skrev ut

• ElinOlsson

Ja, det var DEN tråden jag följde!

• sherlock

Här har ni en till, har varit beroende fram och till i nästan 15 år. Har också vart hos läkaren otaliga gånger och prövat allt under himmel och jord.

Pappa har likadant, kan det vara ärftligt tror ni? Någon med näsväggarna eller så kanske?

KAN inte sova med täppt näsa

• Gullan30

Har oxå varit beroende av nässpray men jag var tvungen att sluta då jag upptäckte att effekten sitter i en stungd men vips så är man täppt igen och jag hörde att om man inte tar nässpray så "tillverkar" kroppen nässpray själv fast det kan ta ett par dygn men när kroppens egen nässpay kommer igång så sitter effekten i mycket bättre att man inte blir lika täppt igen utan det hålls öppet. Det "korkar" inte igen och blir dyngtäppt.
    Har provat detta och det funkar!!!

• Gummsan

Håller på att läsa den andra tråden.. Men förstår inte riktigt, är de ingen ide att jag försöker sluta nu pga att ja e gravid??

♥ Alicia 2oo4-o5-13 ♥ ★ ♥ Elin 2oo8-o7-11 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o8-3o ♥
  • Blyger

Gummsan skrev 2009-02-09 20:09:22 följande:

Håller på att läsa den andra tråden.. Men förstår inte riktigt, är de ingen ide att jag försöker sluta nu pga att ja e gravid??
    JO, det är klart du ska sluta även om du är gravid!!
  • Gummsan

Nu tar jag bara nässpray till natten, men gud så jobbigt de är på eftermiddagar och kvällar... Men de ska gå det har jag bestämt... Men till natten måste jag ha än så länge...

• Loncelot

Gammal tråd men, Finns en kanna på apoteket fyll den med jättekallt vatten och spola näsan upprepa vid behov, kyla ger en liten avsvällande process.

• Loncelot

Har även provat med en fryspåse med en isbit i o lite vatten och så lägger man den på sidan av näsan, fungerar relativt bra om man ger det lite tid..

Svar på tråden Sluta med Nässpray???