• Mimer

Startpaket - scrapbooking?

Blev sugen på att scrappa lite men här i min lilla stad finns inget material att köpa.

Vet någon om man kan köpa typ ett startpaket med scrapbook-material? Det är ju så himla svårt att veta vad man behöver i början och vill ha.

jag vet att det finns massa bra sajter där man kan köpa material, men jag är ute efter nåt slags "start-kit"-men det kanske inte finns? *orkar inte leta*

• Svar på tråden Startpaket - scrapbooking?
  • Uet

jo jag har sett på flera ställen där dom har startpaket bla på www.slojddetaljer.se (slöjd & hobby sida)

men jag har även sett startpaket på nån scrappsida, kommer dock inte ihåg vilken

Återkommer om jag hittar nått

• Mimer

ok tack!

tror du panduro har?

• Uet

panduro har väldigt lite sånt, men mycket stämpel prylar.

Viktigt att tänka på att man bara scrappar med syrafria produkter.

• Fiffi M

Pandro har iofs släppt 2006katalgoen på nätet och de har ganska mycket scraprelaterat numer. Fast jag tycker att Panduro är dyra jämförelsevis med de "riktiga" scrapbutikerna, så jag handlar inte därifrån om jag inte "måste"
    Ett tips om man inte hittar startpaket är att köpa hem lite cardstock, några mönstrade papper och lite öljetter och brads och sedan känna sig lite för. Det finns ju massor av olika format att scrappa i, och man kan välja om man vill srappa i lösblad och sätta i för hand eller om man vill göra det direkt i en färdig pärm med blad i.
    Jag hade ingen som helst aning om vad jag ville scrappa med när jag började, utan jag famlade i blindo :P Nu börjar man få lite hum om saker o ting!

Oj, vilket långt inlägg. Det var inte meningen

• Uet

Fiffi M:
    Där ser man. tycker panduros web shop är så jobbig så jag kikar aldrig där.
    Sitter ju och väntar på att katalogen ska komma i posten.
    Speciellt nu om dom har lite mer scrapp prylar

• Fiffi M

Jag längtar också tills katalogen kommer. Webshopar i all ära, men inget går upp emot att sitta och bläddra och kryssa för vad man vill ha i en riktig katalog
    Kommer nog få iväg en liten beställning från Panduro ändå, det brukar bli så i slutändan fastän man säger att man ska hålla i pengarna *scrapshopoholic*

• Mimer

Fiffi M: tack för råden! Ja man kan ju bli alldeles vimmelkantig för mindre, men det är väl bara att prova sig fram...

Svar på tråden Startpaket - scrapbooking?