• Anonym

Större näsa under graviditeten?

Min näsa har under graviditeten vuxit något enormt. Jag tycker nästan att den har blivit dubbelt så stor än vad den var innan jag blev gravid. Jag mår jätte dåligt över det, och tycker att det känns skit jobbigt att se mig själv i spegeln. Den har alltså blivit märkbart större, och det är ingenting som bara jag ser, eller inbillar mig. För när jag tar upp det med mina vänner, eller familj, så håller dom med! den har blivit STOR!

Är det någon annan som har råkat ut för detta?
    Vad beror det på?
    och går näsan tillbaka till sin normala storlek efter graviditeten?

• Svar på tråden Större näsa under graviditeten?
  • Blå Flygare

Jag har inte märkt det själv på näsan, men läst i graviditetsboken att näsa, fötter och händer växer under graviditeten- Är bråsket som växer om jag inte minns helt fel. Mina fötter ökade ½ stl förra graviditeten, och det gick inte tillbaka efteråt.

• AAEV

Min näsa svullnade också grymt mkt, i slutet fick ingen ta kort på mitt ansikte för jag tyckte det var så hemskt.
    Det gick ner bara några dagar efter förlossningen!

• Anonym (mia)

seriöst?! :-O är det vanligt eller?

• Det ljuva livet
    FrökenLindström skrev 2009-02-09 22:14:09 följande:
    Min näsa svullnade också grymt mkt, i slutet fick ingen ta kort på mitt ansikte för jag tyckte det var så hemskt.Det gick ner bara några dagar efter förlossningen!
    Attans, du fick ju fel kön .
  • Houston Dogg

Jag har också fått för mig att det blir en tjej om näsan svullnar upp. Har sett det på ett par gravida i alla fall och de fick flickor.

• AAEV

Ingen aning om det är vanligt. men jag svullnade ju i hela kroppen, men jag tyckte inte det var jobbigt förutom just näsan.
    Den ser man ju alltid och jag kände mig så ful.

Kan trösta dig med att näsan blir normal igen!

• Lilie

Min näsa har blivit klart större när jag är gravid.
    Den har alltid gått tillbaka till normal storlek efteråt.

Himla knasig grej iallafall

• Det ljuva livet
    Houston Dogg skrev 2009-02-09 22:16:39 följande:
    Jag har också fått för mig att det blir en tjej om näsan svullnar upp. Har sett det på ett par gravida i alla fall och de fick flickor.
    Såg det senast på en kompis (när hon var i v23) hon fick veta på könsul att det var en liten tjej nu i veckan.
  • AAEV

Det ljuva livet skrev 2009-02-09 22:16:36 följande:

Attans, du fick ju fel kön .
    Inga regler utan undantag, eller hur säger man?
    Min mammas näsa har också blivit dubbelt så stor under hennes tre graviditeter, hon har fått tre flickor :)
Svar på tråden Större näsa under graviditeten?