• Mysmamman

Erfarenheter av Pergotime?

Hej!
    Har idag fått provera+pergotime utskrivet av läkare. Har inte haft äl sedan pillerstopp i juni. Känner mig nere och uppgiven idag samtidigt som pergon ger oss en smula hopp. Har ni erfarenheter? Eller vill du följas åt?

• Svar på tråden Erfarenheter av Pergotime?
  • Eilenna 83

Jag har använt Pergo & det funkade på mig så jag fick ÄL.och nästan alla jag har pratat med har tyckt att den funkade jättebra för dem så jag håller mina tummar för dig

• Mysmamman

Tack för att du ger mig hopp! Håller tummarna för dig också!

• lilla sandra

Har två pergo-barn här hemma.
    Tog sig på första försöket med pergo båda gångerna.

Lycka till!!!

• bästa lilla my

har två pergobarn i magen efter ett försök
    Så ha du lite hopp, det kan du vara värd.

Lycka till!

• Mysmamman

Åhhhh, vad häftigt..grattis till er båda. Tvillingar är ju min största dröm! Jag vågar inte hoppas ännu men iaf drömma lite. Tack! Fick ni gå på VUL kring äl?

• bästa lilla my
    Svar på #5
    Mysmamman skrev 2009-02-09 21:51:46 följande:
    Åhhhh, vad häftigt..grattis till er båda. Tvillingar är ju min största dröm! Jag vågar inte hoppas ännu men iaf drömma lite. Tack! Fick ni gå på VUL kring äl?
    japp. samt ovitrelle för att definitivt få ägglossning
  • Mysmamman

Ovitrelle, vad är det? När och varför fick du det och inte bara Pergo?

• Saturday

Har oxå knaprat pergo, har förhoppningsvis ägglossning på torsdag.:-O
    Är väääldigt orolig för att det inte ska funka.

• SallyK

Jag har också en pergobebis! Han blev till på tredje försöket!

• jaghetersophia

Åh tredje försöäket - då kan jag ha hopp denna gång..trodde nästan det var kört när dte inte funkade de 2 första gångerna

SallyK skrev 2009-02-10 20:06:54 följande:
    Jag har också en pergobebis! Han blev till på tredje försöket!
  • bästa lilla my
    Svar på #7
    Mysmamman skrev 2009-02-10 18:20:04 följande:
    Ovitrelle, vad är det? När och varför fick du det och inte bara Pergo?
    Ovitrelle används till kvinnor som genomgår assisterad reproduktionsteknologi (ART) som in vitro fertilisering (IVF, provrörsbefruktning). Först ges andra läkemedel för att få till stånd tillväxt och utveckling av flera folliklar (äggblåsor) som innehåller ägg. Ovitrelle används sedan för att folliklarna skall genomgå en slutlig mognad.

Ovitrelle används också till kvinnor som inte producerar ägg (detta kallas anovulation), eller som producerar för få ägg (oligo-ovulation). Det ges då för att få till stånd ägglossning (ovulation) efter det att andra läkemedel har använts för att utveckla folliklarna.

Text ovan hämtat från fass.

Tydligen var det ovitrellen som fick fart på mina ägg, för när jag gjorde vul vid dag 15 dömde läkaren ut mina ägg som för små, men med hjälp av sprutan så mognade inte bara ett ägg, utan två stycken tillräckligt
  • Plockepinn

Jag har nu fått ta trippeldos Pergo för att få igång ägglossning, och det funkade, så nu inväntar jag med spänning BIM den 23 feb....

Måste ta Provera/Primolut-Nor + Pergo för att alls få mens, jag har det väldigt sällan av mig själv. Praktiskt på ett sätt, men just för detta syfte så är det inte så lyckat.

• Aqua ros

Jag har tagit 5 Pergokurer (dubbla) och Ovitrelle 3 ggr utan att bli gravid
    Nu har min gyn skickat remiss för spolning, hoppas på att det ska hjälpa!

Nästa steg blir insemination!
    Hoppas det hjälper bättre för er

♥~*~♥ Längtan ♥~*~♥
  • Eilenna 83

Usch... e så deppig.... Känner på mig att jag förlorat ytterliggare ett embryo Ska göra test på fredag men det känns inte hoppfullt. Hur ska man orka? Funkar ej detta så har vi bara ett sista försök kvar & då är det hela altet igen med sprutor, operation, hormoner, prover & undersökningar...

• SHumlan

Jag har gjort två kurser hittills. Första med ägglossning, denna gången inget.
    Dubbla dosen nästa gång.

• Plockepinn

Jag var lite nervös inför att ta trippel dos - hjälp vad massa hormoner liksom, men faktum var att jag fick inga biverkningar. Så det var rätt skönt.

Svar på tråden Erfarenheter av Pergotime?