• Bollen82

Någon som fått ekonomisk hjälp mot hårväxt?

Är det någon som fått ekonomisk hjälp mot hårväxt?
    Har läst att man kan få det av landstinget.
    Hur går man tillväga?
    Hur mycket pengar handlar det om? (behandling e ju inte billigt)

• Svar på tråden Någon som fått ekonomisk hjälp mot hårväxt?
  • Llimen

jag har inte fått det, utan har fått informationen att man här i Västragötalandsregionen inte kan få ekonomiskt bistånd till det, tyvärr.
    men jag har hört att man kan få det på andra platser, hoppas att du har tur och bor på rätt ställe isf!!
    Lycka till!

• Bollen82

Llimen skrev 2009-02-10 09:24:20 följande:

jag har inte fått det, utan har fått informationen att man här i Västragötalandsregionen inte kan få ekonomiskt bistånd till det, tyvärr.men jag har hört att man kan få det på andra platser, hoppas att du har tur och bor på rätt ställe isf!!Lycka till!
    Bor i Gbg.. Min kompis har mycket hår, inte pco dock. Hon fick ekonnomisk hjälp för några år sedan. Hon bor oxå i Gbg.
    Så j*vla orättvist om det skiljer mellan landstinget..
  • Llimen

Jag tycker också att det är helt sjukt att/om det är så att det skiljer mellan landstingen. Kanske är det bara min gynekolog som är knäpp. Jag har inte mycket förtroende för henne och ska försöka få tag på en annan, men det beror på andra saker.
    Jag vill också veta om det finns möjlighet att få bidrag för hårborttagning här. Hoppas att någon vet.

• LiselottePCOS

I Stcokholm får man hjälp. Sök via gyenkolog till hudläkare på SÖS eller Huddinge . Det gäller bidrag till diatermi.

Jag skrev om detta i min blogg på passagen udner 2007 tror jag det var i maj.
    blogg.passagen.se/liselottepcos/

• Bollen82

LiselottePCOS skrev 2009-02-12 19:46:36 följande:

I Stcokholm får man hjälp. Sök via gyenkolog till hudläkare på SÖS eller Huddinge . Det gäller bidrag till diatermi.Jag skrev om detta i min blogg på passagen udner 2007 tror jag det var i maj. blogg.passagen.se/liselottepcos/
    Men då ska man väl bo i Sthlm?
  • NorrVimpel

Bollen82 skrev 2009-02-13 08:37:41 följande:

LiselottePCOS skrev 2009-02-12 19:46:36 följande:
    Men då ska man väl bo i Sthlm?
    Men antagligen så går man till väga på samma sätt, dvs. via gyn.
  • Llimen

Ja tror att det är så att man måste bo i Stockholm. För även om vi skulle åka till Stockholm för att behandlingen ska bli utförd så är det ju vårt landsting som ska betala.
    Men jag tycker att du ska kolla med din gyn om det går att få ekonomisk hjälp, det kan ju vara så att min gyn har fel. Jag har faktiskt själv funderat på att kolla via någon annan läkare.

Svar på tråden Någon som fått ekonomisk hjälp mot hårväxt?