Genomskinlig vätska från brösten?
Igår såg jag att de kom lite genomskinlig vätska från brösten. Den va lite grumlig, inte helt klar. Men de kom bara jätte jätte lite. Är de bröstmjölk eller?
Går in i vecka 36 imorn.
Igår såg jag att de kom lite genomskinlig vätska från brösten. Den va lite grumlig, inte helt klar. Men de kom bara jätte jätte lite. Är de bröstmjölk eller?
Går in i vecka 36 imorn.
Japp, skulle tro att det är bröstmjölk (råmjölk)
Det har jag med :) Ingen aning om vad det är för något, Är i v27
det är nog lite mjölk!
Det är råmjölk, den mjölk som kommer innan den "riktiga mjölken". Du har haft den i kroppen sedan början av graviditeten
Okej =) "LindaAC"- där fick vi svar
Är de normalt att de kommer nu i vecka 36? Brukar de komma så lite bara?
LinaTed skrev 2009-02-09 21:25:35 följande:
LinaTed skrev 2009-02-09 21:38:25 följande:
Det är som de andra säger, råmjölk. När jag väntade mitt förra barn och upptäckte att det kom vätska ur brösten under graviditeten började gråta, hihi. Vet inte varför jag blev så rädd, men det var så konstigt bara. Att det kroppen förändrades så mycket mm. Nu är jag gravid med andra barnet och är i v 22 och har redan märkt att det kommer sådan vätska som du beskriver ur brösten. Nu är jag absolut inte rädd, hihi. Känner mig helt normal! Nu kan jag mer känna att det är helt otroligt hur kroppen förändras och anpassas utan att vi ens behöver göra något åt det. Det bara sker! Visst är det spännande!
Råmjölk :)
arresmamma skrev 2009-02-09 21:52:19 följande:
Har jag haft i flera veckor, är i vecka 31 nu. Så det är som dom övriga säger, Råmjölk inget farligt.
Jag har varit väldigt öm i bröstvårtorna så jag har köpt en bröstvårdssalva på apoteket som är väldigt skön att smörja på.
En annan vanlig fråga är vad det är för nåt vitt gojs som går att pilla bort från bröstvårtorna.. Det är också råmjölk som torkat in
Aha, där ser man. Undrade just om det kunde vara det. Fick det i morse. Men jag är bara i vecka 13 än haha.
Har fortfarande inte fått ngt och jag är i v.39 idag!!